صفحه‌ای برای پرشور زیستن
  • صفحه نخست
  • تحلیل و نقد
    • صمیمیت با شعر
    • صمیمیت با داستان و نمایش‌نامه
    • صمیمیت با نقاشی
    • صمیمیت با فیلم
    • نقد و بررسی کتاب
  • ادبیات / فلسفه
    • نوبل‌خوانی
    • نویسندگان
      • نویسندگان/ مترجمانِ ایران
      • نویسندگان جهان
    • شاعران
      • شاعران ایران
      • شاعران جهان
    • شعر فارسی
      • شعر کلاسیک
        • مولوی خوانی
        • حافظ‌خوانی
      • پیرامونِ ادبیات کلاسیک
      • شعر امروز
        • به وقتِ شنیدنِ شعر
        • نیما یوشیج
        • احمد شاملو
        • فروغ فرخزاد
        • سهراب سپهری
        • مهدی اخوان ثالث
    • شعر جهان
    • داستان/ رمان
      • داستان/ رمان خارجی
      • داستان/ رمان ایرانی
    • جهان نمایش
    • نمایشنامه‌نویسان
    • پیرامون نقد ادبی
    • مکاتب ادبی
    • مصاحبه‌های مؤثر
    • دربارۀ شعر و شاعری
    • کودک و نوجوان
    • فیلسوفان
    • با فلسفه
    • سایر
    • اخبار
    • یادداشت
  • موسیقی
    • موسیقی کلاسیک
    • دل باختن به موسیقی
    • موسیقی سنتی
    • موسیقی محلی
  • متنوع
    • کارنامۀ فرهنگی آیدا گلنسایی
    • پنجره‌ای برای لبخند به زندگی
    • ادبیات و راه و رسم زندگی
    • پنج دقیقه با کتاب
    • نامه‌های خواندنی
    • معرفی کتاب
    • هر 3 روز یک کتاب
    • گفت‌وگو
    • حال خوب
    • پیرامون کتاب و کتاب‌خوانی
    • انتقاد
    • مستند
    • عرفان / حکمت
    • اسطوره / ایران باستان
    • روانشناسی_روانکاوی
    • درس‌های دوست‌داشتنی
    • سینما
      • انیمیشن
      • کارگردانان ایران
      • کارگردانان جهان
    • موزه گردی
    • از دنیای نقاشی
    • طنز
    • تحسین برانگیزها
    • سفر به سرزمین‌های دیگر
    • طبیعت
    • آرشیو اسلایدها
    • رویدادها
    • نامه‌‌های خواندنی
با ما همراه باشید
صفحه‌ای برای پرشور زیستن صفحه‌ای برای پرشور زیستن

صفحه‌ای برای پرشور زیستن

دلدادگان؛ بازنویسی اومبرتو اکو از اثرِ آلساندرو مانزونی

  • صفحه نخست
  • تحلیل و نقد
    • صمیمیت با شعر
      • تحلیل فکری شعر زنان ایران نوشتۀ فاطمه مینایی

        تحلیل فکری شعر زنان ایران نوشتۀ فاطمه مینایی

      • «نکاتی دربارۀ معناداری شعر»، دکتر تقی پورنامداریان

        «نکاتی دربارۀ معناداری شعر»، دکتر تقی پورنامداریان

      • چرا شعر دورۀ مشروطه مهم است؟

        چرا شعر دورۀ مشروطه مهم است؟

      • شعرهای عباس کیارستمی «هایکو» نیستند!

        شعرهای عباس کیارستمی «هایکو» نیستند!

      • پروین، شاعر عشق‌گریز

        پروین، شاعر عشق‌گریز

    • صمیمیت با داستان و نمایش‌نامه
    • صمیمیت با نقاشی
      • نگاهی به «بوسه» اثر گوستاو کلیمت

        نگاهی به «بوسه» اثر گوستاو کلیمت

      • نگاهی به چند نقاشی پل سزان

        نگاهی به چند نقاشی پل سزان

      • نگاهی به آثار نقاش بلژیکی: «جیمز انسور»

      • تغییرات سبکی و سیر تکاملی آثار پابلو پیکاسو

        تغییرات سبکی و سیر تکاملی آثار پابلو پیکاسو

      • رمانی دربارۀ «دختری با گوشوارۀ مروارید»

        رمانی دربارۀ «دختری با گوشوارۀ مروارید»

    • صمیمیت با فیلم
    • نقد و بررسی کتاب
  • ادبیات / فلسفه
    • نوبل‌خوانی
    • نویسندگان
      • نویسندگان/ مترجمانِ ایران
      • نویسندگان جهان
    • شاعران
      • شاعران ایران
      • شاعران جهان
    • شعر فارسی
      • شعر کلاسیک
        • مولوی خوانی
        • حافظ‌خوانی
      • پیرامونِ ادبیات کلاسیک
      • شعر امروز
        • به وقتِ شنیدنِ شعر
        • نیما یوشیج
        • احمد شاملو
        • فروغ فرخزاد
        • سهراب سپهری
        • مهدی اخوان ثالث
    • شعر جهان
    • داستان/ رمان
      • داستان/ رمان خارجی
      • داستان/ رمان ایرانی
    • جهان نمایش
    • نمایشنامه‌نویسان
    • پیرامون نقد ادبی
    • مکاتب ادبی
    • مصاحبه‌های مؤثر
    • دربارۀ شعر و شاعری
    • کودک و نوجوان
    • فیلسوفان
    • با فلسفه
    • سایر
    • اخبار
    • یادداشت
  • موسیقی
    • موسیقی کلاسیک
    • دل باختن به موسیقی
    • موسیقی سنتی
    • موسیقی محلی
  • متنوع
    • کارنامۀ فرهنگی آیدا گلنسایی
    • پنجره‌ای برای لبخند به زندگی
    • ادبیات و راه و رسم زندگی
    • پنج دقیقه با کتاب
    • نامه‌های خواندنی
    • معرفی کتاب
    • هر 3 روز یک کتاب
    • گفت‌وگو
    • حال خوب
    • پیرامون کتاب و کتاب‌خوانی
    • انتقاد
    • مستند
    • عرفان / حکمت
    • اسطوره / ایران باستان
    • روانشناسی_روانکاوی
    • درس‌های دوست‌داشتنی
    • سینما
      • انیمیشن
      • کارگردانان ایران
      • کارگردانان جهان
    • موزه گردی
    • از دنیای نقاشی
    • طنز
    • تحسین برانگیزها
      • «رازهای سطح» مستندی دربارۀ مریم میرزاخانی

      • به یاد بهترین معلم: قیصر امین‌پور…

      • کشف حیرت‌آور دیوید سینکلیر (استاد دانشگاه هاروارد): با پیری برای همیشه خداحافظی کنید

      • شعری فراموش‌نشدنی به‌نام «مریم میرزاخانی»

        شعری فراموش‌نشدنی به‌نام «مریم میرزاخانی»

      • پرویز اذکایی که بود؟

        پرویز اذکایی که بود؟

    • سفر به سرزمین‌های دیگر
    • طبیعت
    • آرشیو اسلایدها
    • رویدادها
    • نامه‌‌های خواندنی

کودک و نوجوان

دلدادگان؛ بازنویسی اومبرتو اکو از اثرِ آلساندرو مانزونی

دلدادگان؛ بازنویسی اومبرتو اکو از اثرِ آلساندرو مانزونی

دلدادگان؛ بازنویسی اومبرتو اکو از اثرِ آلساندرو مانزونی

کتاب «دلدادگان» نوشته اومبر تواکو با ترجمه غلامرضا امامی و تصویرگری مارکو لورنزتی منتشر شده است. این کتاب در ۱۰۰ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴۹هزار تومان توسط نشر پرتقال به چاپ رسیده است.

در نوشته پشت‌ جلد کتاب «دلدادگان» می‌خوانیم:

کتابی که در دست دارید نسخه بازنویسی‌شده اثر معروف آلساندرو مانزونی، شاعر معروف ایتالیایی (۱۷۸۵-۱۸۷۳) است. او نوشتن داستان «دلدادگان» را در سال ۱۸۲۱ شروع کرد؛ یعنی دویست سال پیش! و بیست سال از عمرش را برای نوشتن این قصه گذاشت.

«دلدادگان» اولین داستان بلند مهم ایتالیاست و تاثیر شگرفی بر نویسندگان بعد از خودش داشت. این داستان بر پایه زندگی مستند دو «دلداده» در سال‌های طاعونی است.

اومبرتو اکو (۱۹۳۲-۲۰۱۶)، فیلسوف و رمان‌نویس ایتالیایی این داستان قدیمی را به شیوه‌ای نو روایت کرده است.

«دلدادگان» قصه عشق دو دلداده است که تصمیم به ازدواج گرفته‌اند اما حاکم زورگو و خشن آن روزگار مانع پیوند آن‌ها می‌شود. سرانجام زندگی این دو گذشتن از غم‌ها و سختی‌ها و پایانی خوش است.

منبع: ایسنا

دلدادگان؛ بازنویسی اومبرتو اکو از اثرِ آلساندرو مانزونی

 

دلدادگان؛ بازنویسی اومبرتو اکو از اثرِ آلساندرو مانزونی

اومبرتو اکو (۲۰۱۶-۱۹۳۲) فیلسوف و رمان‌نویس ایتالیایی این داستان قدیمی را به شیوه‌ای نو روایت کرده است.

کتاب «دلدادگان» در ۱۰ فصل نوشته شده است و در بخشی از آن می‌خوانیم: «حتی فکر طاعون، آنقدر وحشتناک بود که تا مدت‌ها هم مردم و هم حاکمان می‌گفتند اصلا چنین چیزی وجود ندارد. وقتی اولین جسدها را دیدند، گفتند مالاریا است. بعد نشانه‌های دیگری هم دیدند، ولی حاکم میلان فکرش مشغول جنگ بود و با بیماری و مرگ‌ومیر مردم کاری نداشت. سرانجام کسی برای اولین بار تاول‌های بزرگ چرکین و آبی رنگی دید که زیر بغلش درآمده بود. آن وقت بود که مطمئن شدند طاعون آمده است. حاکمان وحشت کردند و به مردم گفتند در خیابان‌ها جمع شوند و برای رفع بلای طاعون، دست به دعا بردارند. ولی به این فکر نکردند که هر چه بیشتر مردم جمع شوند، طاعون زودتر همه جا را فرا می‌گیرد».

منبع: honaronline

 

 

مطالب بیشتر

1. آشنایی با توران میرهادی

2. چگونه کودکانی کتاب‌خوان تربیت کنیم؟

3. دکتر سرگلزایی: هم جلاد، هم قربانی

4. نقد ثریا قزل ایاغ بر شازده کوچولو

5. تحلیل داستان‌های صمد بهرنگی

 

 

 

 

مطالب مرتبط:اومبرتو اکودلدادگانکودک و نوجوان
تا بعدی

دکتر سعید ناجی: ضرورت فلسفه برای کودکان

از دست نده

تازه‌ترین کتابِ جی. کی. رولینگ: افسانۀ ایکاباگ

شاید دوست داشته باشید

  • پرهام طاهرخانی و «ناطور دشت» نوشتۀ سلینجر

  • دربارۀ نیمای شعر کودک: محمود کیانوش دربارۀ نیمای شعر کودک: محمود کیانوش

    دربارۀ نیمای شعر کودک: محمود کیانوش

  • بچه‌هایی که به جای عزت نفس احساس بی‌عرضگی می‌کنند بچه‌هایی که به جای عزت نفس احساس بی‌عرضگی می‌کنند

    بچه‌هایی که به جای عزت نفس احساس بی‌عرضگی می‌کنند

  • «ویکُنت دونیم‌ شده» نوشته ایتالو کالوینو با ترجمه غلامرضا امامی «ویکُنت دونیم‌ شده» نوشته ایتالو کالوینو با ترجمه غلامرضا امامی

    «ویکُنت دونیم‌ شده» نوشته ایتالو کالوینو با ترجمه غلامرضا امامی

  • مثنوی «عقاب» پرویز ناتل خانلری با مقدمه محمدرضا شفیعی کدکنی و تصویرگری نورالدین زرین‌کلک مثنوی «عقاب» پرویز ناتل خانلری با مقدمه محمدرضا شفیعی کدکنی و تصویرگری نورالدین زرین‌کلک

    مثنوی «عقاب» پرویز ناتل خانلری با مقدمۀ محمدرضا شفیعی کدکنی و تصویرگری نورالدین زرین‌کلک

  • نگاهی به کتاب «یکی بود که خودش نبود» نگاهی به کتاب «یکی بود که خودش نبود»

    نگاهی به کتاب «یکی بود که خودش نبود»

خرید آنلاین کتاب رابرت اوپنهایمر و تثلیث نامقدس
خرید آنلاین کتاب خداحافظ آنا گاوا
خرید آنلاین کتاب سماع در سنگستان
خرید آنلاین کتاب کافه کاتارسیس
  • آخرین ها
  • محبوب ها
پنجره‌ای برای لبخند به زندگی2 روز پیش

انتشار سه شعر از آیدا گلنسایی در مجلۀ braided way امریکا

گوستاو فلوبر از نگاه ماریو بارگاس یوسا
نویسندگان جهان3 روز پیش

گوستاو فلوبر از نگاه ماریو بارگاس یوسا

موسیقی بی کلام2 هفته پیش

زندگی قلب مرا تکرار خواهد کرد…

پنجره‌ای برای لبخند به زندگی2 هفته پیش

مراقبۀ عبور از آشفتگی و لمسِ آرامش

رمانِ مسئله‌ی اسپینوزا اثر اروین یالوم: سه روایت متفاوت از «در خانه بودن»!
پنجره‌ای برای لبخند به زندگی3 هفته پیش

رمان «مسئله‌ی اسپینوزا» اثر اروین یالوم: سه روایت متفاوت از «در خانه بودن»!

الهام مقدم راد: نگاهی به کتاب طوطی فلوبر نوشتۀ جولین بارنز
لذتِ کتاب‌بازی4 هفته پیش

نگاهی به کتاب طوطی فلوبر نوشتۀ جولین بارنز

رمانِ مسئله‌ی اسپینوزا اثر اروین یالوم: سه روایت متفاوت از «در خانه بودن»!
پنجره‌ای برای لبخند به زندگی3 هفته پیش

رمان «مسئله‌ی اسپینوزا» اثر اروین یالوم: سه روایت متفاوت از «در خانه بودن»!

گوستاو فلوبر از نگاه ماریو بارگاس یوسا
نویسندگان جهان3 روز پیش

گوستاو فلوبر از نگاه ماریو بارگاس یوسا

پنجره‌ای برای لبخند به زندگی2 هفته پیش

مراقبۀ عبور از آشفتگی و لمسِ آرامش

پنجره‌ای برای لبخند به زندگی2 روز پیش

انتشار سه شعر از آیدا گلنسایی در مجلۀ braided way امریکا

برترین‌ها

  • الهام مقدم راد: نگاهی به کتاب طوطی فلوبر نوشتۀ جولین بارنز الهام مقدم راد: نگاهی به کتاب طوطی فلوبر نوشتۀ جولین بارنز
    لذتِ کتاب‌بازی4 هفته پیش

    نگاهی به کتاب طوطی فلوبر نوشتۀ جولین بارنز

  • جشن بی‌معنایی میلان کوندرا: ادای احترامی به رابله و پانورژ! جشن بی‌معنایی میلان کوندرا: ادای احترامی به رابله و پانورژ!
    لذتِ کتاب‌بازی1 ماه پیش

    جشن بی‌معنایی میلان کوندرا: ادای احترامی به رابله و پانورژ!

  • الهام مقدم راد: درنگی در رمانِ «تربیت احساسات» نوشتۀ گوستاو فلوبر الهام مقدم راد: درنگی در رمانِ «تربیت احساسات» نوشتۀ گوستاو فلوبر
    لذتِ کتاب‌بازی1 ماه پیش

    درنگی در رمان «تربیت احساسات» نوشتۀ گوستاو فلوبر

  • نگاهی به «بوسه» اثر گوستاو کلیمت نگاهی به «بوسه» اثر گوستاو کلیمت
    تحلیل نقاشی1 ماه پیش

    نگاهی به «بوسه» اثر گوستاو کلیمت

  • رمانِ مسئله‌ی اسپینوزا اثر اروین یالوم: سه روایت متفاوت از «در خانه بودن»! رمانِ مسئله‌ی اسپینوزا اثر اروین یالوم: سه روایت متفاوت از «در خانه بودن»!
    پنجره‌ای برای لبخند به زندگی3 هفته پیش

    رمان «مسئله‌ی اسپینوزا» اثر اروین یالوم: سه روایت متفاوت از «در خانه بودن»!

  • گوستاو فلوبر از نگاه ماریو بارگاس یوسا گوستاو فلوبر از نگاه ماریو بارگاس یوسا
    نویسندگان جهان3 روز پیش

    گوستاو فلوبر از نگاه ماریو بارگاس یوسا

  • نگاهی به کتاب «دیدن در تاریکی» نوشتۀ ماریانا الساندری نگاهی به کتاب «دیدن در تاریکی» نوشتۀ ماریانا الساندری
    معرفی کتاب1 ماه پیش

    نگاهی به کتاب «دیدن در تاریکی» نوشتۀ ماریانا الساندری

  • نگاهی به «سه‌گانه قاهره» نوشتۀ نجیب محفوظ نگاهی به «سه‌گانه قاهره» نوشتۀ نجیب محفوظ
    نوبل‌خوانی1 ماه پیش

    نگاهی به «سه‌گانه قاهره» نوشتۀ نجیب محفوظ

صفحه‌ای برای پرشور زیستن
  • شاعران ایران
  • لذتِ کتاب‌بازی
  • معرفی کتاب
  • مصاحبه‌های مؤثر
  • تحلیل داستان و نمایش‌نامه
  • تحلیل نقاشی
  • تحلیل شعر
  • نقد و بررسی کتاب
  • داستان/ رمان خارجی
  • شعر جهان

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به «کافه کاتارسیس» است. هر گونه کپی‌برداری از مطالب فقط با ذکر منبع و لینک مجاز است.