با ما همراه باشید

کودک و نوجوان

یک سال مزخرف اثر هتر اسمیت

یک سال مزخرف اثر هتر اسمیت

یک سال مزخرف اثر هتر اسمیت

کتاب «قصه‌ یک سال مزخرف» نوشته‌ هتر اسمیت به‌زودی با ترجمه‌ کیوان عبیدی آشتیانی توسط کتاب‌های طوطی (بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی)

کتاب‌های طوطی پیش از این، رمان «پسرک و جادوی مری‌پاپینز» و ۵ اثر دیگر را با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی چاپ کرده است. «قصه‌ یک سال مزخرف» داستان در قالب شعر آزاد است که به غفلت، خیانت، بخشش و دوستی می‌پردازد و مولف در این کتاب با استفاده از شخصیت‌های واقعی، خصلت‌های خوب و بد انسانی را با هم به تصویر کشیده است.

در این‌کتاب شخصیت جت که یک سال فاجعه‌بار و تلخ را پشت سر گذاشته، برای سپری‌کردن تعطیلات تابستان به خانه‌ ساحلی مادربزرگش می‌رود. او امید دارد که آنجا همه‌ خاطرات بد گذشته را فراموش کند و به آرامش برسد اما رازی دارد …

مولف «قصه یک سال مزخرف» تلاش کرده با استفاده از همراهی مادربزرگ به جت کمک کند. او هم مانند جت از کودکی‌اش فاجعه‌هایی را به یاد دارد اما این سختی‌ها شخصیت کنونی او را شکل داده‌اند، چون همه در زندگی اشتباه می‌کنند.

کتاب‌های طوطی با خرید حق ترجمه و نشر «قصه یک سال مزخرف» به‌زودی برگردان فارسی آن را راهی بازار نشر می‌کند.

منبع mehrnews

گفتنی است این اثر موفق به دریافت جایزۀ اول ادبیات کودک کانادا ( تی‌دی) در سال 2019 شده است. کیوان عبیدی آشتیانی، مترجم کتاب می‌گوید:

«این داستان، قصه‌ی آدم کوچولوهایی است که زود بزرگ می‌شوند و آدم بزرگ‌هایی که کوچولو می‌مانند. قصه‌ی غفلت‌ها و اشتباهات. همه‌ی ما اشتباه می‌کنیم، مگر نه؟»

منبع ibna

یک سال مزخرف اثر هتر اسمیت

مطالب بیشتر

 

  1. یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان ادبیات کودک در جهان
  2. قصه‌های شیرین شاهنامۀ فردوسی
  3. درباره پدر انیمیشن ایران
  4. سفر عمیق یک شاعر به دنیای نوجوانان
  5. قزل ایاغ: نقد شازده کوچولو

 

 

 

برترین‌ها