با ما همراه باشید

هر 3 روز یک کتاب

نگاهی به «دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران»

نگاهی به «دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران»

نگاهی به «دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران»

جلد هفتم دانشنامه «فرهنگ مردم ایران» زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی و ویراستاری علمی محمّد جعفری (قنواتی) منتشر شد. در معرفی این کتاب عنوان شده است: دانشنامه «فرهنگ مردم ایران» دانشنامه‌ای تخصّصی درباره فولکلور و فرهنگ عامه مردم ایران است. این دانشنامه عمده‌ترین مباحث فرهنگ مادی و معنوی مردم مناطق مختلف ایران را دربرمی‌گیرد که در ۲۰ کد طبقه‌بندی شده است؛ خوراک، پوشاک، بازی و نمایش، هنر و صنایع دستی، موسیقی، ادبیات عامه، طب عامیانه، باورها و اعتقادات، آداب و رسوم، نهادها و مؤسسات مرتبط با مردم‌شناسی و فرهنگ عامه، شخصیت‌ها و صاحب‌نظران تأثیرگذار در این زمینه، کتاب‌ها و متون فولکلوریک برخی از کدهای این مجموعه است که به فرهنگ مادی و معنوی مردم مناطق مختلف ایران می‌پردازد.

بیش از ١٢٠ پژوهشگر و مؤلّف ایرانی و خارجی با این دانشنامه همکاری مداوم داشته و تحقیق و تألیف مقالات آن را برعهده دارند. شماری از مؤلفان و پژوهشگران همکار با این دانشنامه در زمرۀ برجسته‌ترین دانشمندان و محقّقان ایران و جهان هستند و برخی دیگر دانش‌آموختگان جوانی‌اند که با گذراندن دوره‌های آموزشی در این بخش به پژوهشگران و مؤلفان حرفه‌ای تبدیل شده‌اند.

جلد هفتم دانشنامه فرهنگ مردم ایران به حرف‌های «ف»، «ق» و «ک» اختصاص دارد و دارای ١٩۶ مدخل است که با مدخل «فولکلور» آغاز می‌شود و با مدخل «کیقباد» پایان می‌یابد.

منبع: ایسنا

نگاهی به «دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران»

خرید آنلاین کتاب رابرت اوپنهایمر و تثلیث نامقدس
خرید آنلاین کتاب خداحافظ آنا گاوا
خرید آنلاین کتاب سماع در سنگستان
خرید آنلاین کتاب کافه کاتارسیس

برترین‌ها