با ما همراه باشید

معرفی کتاب

نگاهی به کتاب «مغز موتسارت و خلبان جنگنده»

مغز موتسارت و خلبان جنگنده

نگاهی به کتاب «مغز موتسارت و خلبان جنگنده»

باهوش بودن یکی از خصوصیاتی است که هرکسی دوست دارد آن را داشته باشد. اما به راستی به چه کسی باهوش می‌گویند و تفاوت هوش و ادراک در چیست؟ به گفتهٔ روانشناسان توانایی مغز در چیزهای مثل توجه و شناخت را ادراک می‌گویند. ازجمله مؤلفه‌های ادراک نیز می‌توان به مواردی مثل هوشیاری، تمرکز، سرعت ادراکی، یادگیری، حافظه، حل مسئله، خلاقیت و ثبات ذهنی اشاره کرد.

این مولفه‌های با توجه به عملکرد مغز و تلاش ما قابلیت بهبود و اصلاح را دارند. یعنی اگر تمرین‌های خاصی را انجام دهید، قادر خواهید بود تا مولفه‌های ادراک خود را هوشمندتر کنید. کتاب مغز موتسارت و خلبان جنگنده (Mozart’s brain and the fighter pilot) از طریق افزایش کارایی و اصلاح عملکرد مغز، روش‌هایی را برای بهبود شناخت و ادراک به شما ارائه می‌دهد.

تمرین‌هایی که در این کتاب به شما ارائه می‌شوند به منظور باهوش‌تر شدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. نویسنده این کتاب عقیده دارد هرچقدر بیشتر درباره نحوه عملکرد مغزتان بدانید، شانس بیشتری برای بهینه‌سازی توانایی‌های فکری دارید. در نتیجه میزان موفقیت‌هایتان در زندگی نیز بسیار بیشتر از دیگر افراد خواهد بود.

با شنیدن این کتاب متوجه می‌شوید که با هر کاری که شما انجام می‌دهید ساختار و محتوای مغزی‌تان نیز متحول می‌شود و ممکن است حتی هویت شما را دگرگون سازد. این فرایند تا پایان عمرتان نیز بدون توقف ادامه دارد. ریچارد رستاک در کتاب صوتی مغز موتسارت و خلبان جنگنده به شما می‌گوید با انجام تمرین‌های خاص و کسب تجربه‌های گوناگون می‌توانید همیشه در جهت بهبود توانایی مغز خود اقدام کنید.

شاید پیش خود فکر کنید چرا مغز مثل دیگر اندام‌ها نیست که با استفاده مداوم از آن‌ها، رو به فرسودگی رود. در جواب این سوال باید گفت کارایی مغز شکل متفاوت‌تری نسبت به سایر اندام‌های بدن دارد و ساختار آن بسیار پیچیده‌تر و گسترده‌تر است؛ بدین ترتیب هرچه فعالیت مغز عمق بیشتری داشته باشد، عملکرد بهینه‌تری دارد و در نهایت سلامتی ذهنی بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

رستاک در این کتاب همچون مربی خصوصی عمل خواهد کرد که قصد دارد مغز شما را نرمش دهد. او به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف ذهن‌تان را بررسی کنید و به دنیای پیرامون و اطرافیانتان با دیدگاهی متفاوت بنگرید و از جنبه‌ای به مسائل نگاه کنید که بر توانایی‌ها و قابلیت‌های ذهنی بهبودیافته اتکا دارد.

کتاب صوتی مغز موتسارت و خلبان جنگنده به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟
اگر می‌خواهید مهارت‌های مغز و ذهنتان را بیشتر بشناسید و آن‌ها را تقویت کنید، این کتاب صوتی انتخابی شایسته برای شماست.

منبع: کتابراه

نگاهی به کتاب «مغز موتسارت و خلبان جنگنده»

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها