با ما همراه باشید

از دنیای نقاشی

ایران درّودی: من یکی از خوشبخت‌ترین افراد هستم زیرا ارزش زندگی را می‌دانم

ایران درّودی: من یکی از خوشبخت‌ترین افراد هستم زیرا ارزش زندگی را می‌دانم

ایران درّودی: من یکی از خوشبخت‌ترین افراد هستم زیرا ارزش زندگی را می‌دانم

ایران درّودی هنرمند نقاش، منتقد و نویسنده‌ای است که در یازدهم شهریورماه سال ۱۳۱۵ در شهر خراسان متولد شده است. این هنرمند  امروز به دلیل کسالتی که داشت نتوانست گفت‌وگویی بکند، اما پیش‌تر در آستانه شروع سال جدید درباره آرزوهایش برای مردم ایران گفته بود: «در طول عمرم به ملت ایران ثابت کرده‌ام که این ملت صبور و متحمل و بزرگ‌مردان تاریخ ایران و تاریخ پرشکوهش را دوست می‌دارم. برای من مهم‌ترین ارزش زندگی در ایثار عشق است. پس بیشتر از همیشه به ایران عزیزمان عشق بورزیم تا قادر شویم در برابر صدمات ناگوار تاب بیاوریم.» 

او همچنین در یکی از مصاحبه‌های خود با درباره ضرورت تنها ماندنش این‌چنین اظهار کرده است: «یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی و حرفه‌ من ضرورت تنها ماندن من است. با عطف به این نکته که بارها گفته‌ام آموخته‌ام با تنهایی‌ام برای خود کافی باشم؛ چراکه فقط در تنهایی است که می‌توانم نقاشی کنم یا بنویسم.» 

درّودی که با آغاز شیوع ویروس کرونا خود را در خانه قرنطینه کرده تا به گفته خودش ناقل این بیماری واگیردار نباشد، درباره درسی که این ویروس به انسان‌های کره زمین داده است، می‌گوید: «یکی از درس‌های این ویروس که تمامی انسان‌های کره زمین را درگیر کرده، بی‌ارزش بودن مادیات است که در مبارزه با کرونا هیچ‌گونه کارایی ندارد و به عبارت دیگر ثروت هیچ نوع مصونیتی در برابر این بیماری برای شخص ثروتمند ایجاد نمی‌کند.» 

این هنرمند همچنین در سی و هفتمین برنامه «هنر و پژوهش» با موضوع «فلسفه/ هنر زیبا زیستن» به بیان دیدگاه‌های خود درباره زندگی پرداخته و گفته بود: «من یکی از خوشبخت‌ترین افراد هستم زیرا ارزش زندگی را می‌دانم؛ می‌دانم که از این زندگی می‌توان یک اثر هنری ماندگار درست کرد.» 

او با اشاره به این‌که خودش را به عنوان یک انسان باهوش قبول دارد، این‌چنین اضافه کرده بود: «برای این چیزی که هستم زحمت زیادی کشیده‌ام. هر کاری را که می‌خواهم در زندگی انجام می‌دهم و هیچ‌کس نمی‌تواند مرا وادار کند که کاری را انجام بدهم یا ندهم. همه این‌ها باعث شده که در آرامش باشم و برای همین زندگی را خوب می‌بینم و سپاس‌گزار هستم.» 

ایران درّودی درباره راز موفقیت خود در زندگی هم گفته بود: «راز موفقیت من این است که پدربزرگم یکی از ثروتمندترین مردان ایران بود و زمانی که من ۱۴ساله بودم او ورشکست شد و خودکشی کرد. این مسئله نگاه من به مسائل مالی را مشخص کرد و فهمیدم که ثروت اقتدار و توانایی می‌آورد اما بدبختی زیادی هم می‌آورد. آدم‌ها از ابزاری به نام ثروت برای خود یک جهنم می‌سازند. وقتی شما نگاه خود را به ثروت متعادل کنید، زندگی خود را به تعادل می‌رسانید.» 

این هنرمند همچنین با اشاره به این‌که ۶۰ سال در فرانسه زندگی کرده است، یکی از افتخارات زندگی‌اش را به دنیا آمدن در ایران دانسته و اظهار کرده بود: «اگر در فرانسه به دنیا آمده بودم قطعا این آدم نمی‌شدم. من در زمان حیات خود به آرزوهایم رسیدم. آرزوی من داشتن محبوبیت بود و حالا این محبوبیتی که می‌بینم استثنایی است.» 

منبع: ایسنا

ایران درّودی: من یکی از خوشبخت‌ترین افراد هستم زیرا ارزش زندگی را می‌دانم

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها