صفحه‌ای برای پرشور زیستن
  • صفحه نخست
  • تحلیل و نقد
    • صمیمیت با شعر
    • صمیمیت با داستان و نمایش‌نامه
    • صمیمیت با نقاشی
    • صمیمیت با فیلم
    • نقد و بررسی کتاب
  • ادبیات / فلسفه
    • نوبل‌خوانی
    • نویسندگان
      • نویسندگان/ مترجمانِ ایران
      • نویسندگان جهان
    • شاعران
      • شاعران ایران
      • شاعران جهان
    • شعر فارسی
      • شعر کلاسیک
        • مولوی خوانی
        • حافظ‌خوانی
      • پیرامونِ ادبیات کلاسیک
      • شعر امروز
        • به وقتِ شنیدنِ شعر
        • نیما یوشیج
        • احمد شاملو
        • فروغ فرخزاد
        • سهراب سپهری
        • مهدی اخوان ثالث
    • شعر جهان
    • داستان/ رمان
      • داستان/ رمان خارجی
      • داستان/ رمان ایرانی
    • جهان نمایش
    • نمایشنامه‌نویسان
    • پیرامون نقد ادبی
    • مکاتب ادبی
    • مصاحبه‌های مؤثر
    • دربارۀ شعر و شاعری
    • کودک و نوجوان
    • فیلسوفان
    • با فلسفه
    • سایر
    • اخبار
    • یادداشت
  • موسیقی
    • موسیقی کلاسیک
    • دل باختن به موسیقی
    • موسیقی سنتی
    • موسیقی محلی
  • متنوع
    • کارنامۀ فرهنگی آیدا گلنسایی
    • پنجره‌ای برای لبخند به زندگی
    • ادبیات و راه و رسم زندگی
    • پنج دقیقه با کتاب
    • نامه‌های خواندنی
    • معرفی کتاب
    • هر 3 روز یک کتاب
    • گفت‌وگو
    • حال خوب
    • پیرامون کتاب و کتاب‌خوانی
    • انتقاد
    • مستند
    • عرفان / حکمت
    • اسطوره / ایران باستان
    • روانشناسی_روانکاوی
    • درس‌های دوست‌داشتنی
    • سینما
      • انیمیشن
      • کارگردانان ایران
      • کارگردانان جهان
    • موزه گردی
    • از دنیای نقاشی
    • طنز
    • تحسین برانگیزها
    • سفر به سرزمین‌های دیگر
    • طبیعت
    • آرشیو اسلایدها
    • رویدادها
    • نامه‌‌های خواندنی
با ما همراه باشید
صفحه‌ای برای پرشور زیستن صفحه‌ای برای پرشور زیستن

صفحه‌ای برای پرشور زیستن

دلدادگان؛ بازنویسی اومبرتو اکو از اثرِ آلساندرو مانزونی

  • صفحه نخست
  • تحلیل و نقد
    • صمیمیت با شعر
      • تحلیل فکری شعر زنان ایران نوشتۀ فاطمه مینایی

        تحلیل فکری شعر زنان ایران نوشتۀ فاطمه مینایی

      • «نکاتی دربارۀ معناداری شعر»، دکتر تقی پورنامداریان

        «نکاتی دربارۀ معناداری شعر»، دکتر تقی پورنامداریان

      • چرا شعر دورۀ مشروطه مهم است؟

        چرا شعر دورۀ مشروطه مهم است؟

      • شعرهای عباس کیارستمی «هایکو» نیستند!

        شعرهای عباس کیارستمی «هایکو» نیستند!

      • پروین، شاعر عشق‌گریز

        پروین، شاعر عشق‌گریز

    • صمیمیت با داستان و نمایش‌نامه
    • صمیمیت با نقاشی
      • چرا «گلابی» مهم است؟

      • نگاهی به «بوسه» اثر گوستاو کلیمت

        نگاهی به «بوسه» اثر گوستاو کلیمت

      • نگاهی به چند نقاشی پل سزان

        نگاهی به چند نقاشی پل سزان

      • نگاهی به آثار نقاش بلژیکی: «جیمز انسور»

      • تغییرات سبکی و سیر تکاملی آثار پابلو پیکاسو

        تغییرات سبکی و سیر تکاملی آثار پابلو پیکاسو

    • صمیمیت با فیلم
    • نقد و بررسی کتاب
  • ادبیات / فلسفه
    • نوبل‌خوانی
    • نویسندگان
      • نویسندگان/ مترجمانِ ایران
      • نویسندگان جهان
    • شاعران
      • شاعران ایران
      • شاعران جهان
    • شعر فارسی
      • شعر کلاسیک
        • مولوی خوانی
        • حافظ‌خوانی
      • پیرامونِ ادبیات کلاسیک
      • شعر امروز
        • به وقتِ شنیدنِ شعر
        • نیما یوشیج
        • احمد شاملو
        • فروغ فرخزاد
        • سهراب سپهری
        • مهدی اخوان ثالث
    • شعر جهان
    • داستان/ رمان
      • داستان/ رمان خارجی
      • داستان/ رمان ایرانی
    • جهان نمایش
    • نمایشنامه‌نویسان
    • پیرامون نقد ادبی
    • مکاتب ادبی
    • مصاحبه‌های مؤثر
    • دربارۀ شعر و شاعری
    • کودک و نوجوان
    • فیلسوفان
    • با فلسفه
    • سایر
    • اخبار
    • یادداشت
  • موسیقی
    • موسیقی کلاسیک
    • دل باختن به موسیقی
    • موسیقی سنتی
    • موسیقی محلی
  • متنوع
    • کارنامۀ فرهنگی آیدا گلنسایی
    • پنجره‌ای برای لبخند به زندگی
    • ادبیات و راه و رسم زندگی
    • پنج دقیقه با کتاب
    • نامه‌های خواندنی
    • معرفی کتاب
    • هر 3 روز یک کتاب
    • گفت‌وگو
    • حال خوب
    • پیرامون کتاب و کتاب‌خوانی
    • انتقاد
    • مستند
    • عرفان / حکمت
    • اسطوره / ایران باستان
    • روانشناسی_روانکاوی
    • درس‌های دوست‌داشتنی
    • سینما
      • انیمیشن
      • کارگردانان ایران
      • کارگردانان جهان
    • موزه گردی
    • از دنیای نقاشی
    • طنز
    • تحسین برانگیزها
      • به یاد بهترین معلم: قیصر امین‌پور…

      • کشف حیرت‌آور دیوید سینکلیر (استاد دانشگاه هاروارد): با پیری برای همیشه خداحافظی کنید

      • شعری فراموش‌نشدنی به‌نام «مریم میرزاخانی»

        شعری فراموش‌نشدنی به‌نام «مریم میرزاخانی»

      • «رازهای سطح» مستندی دربارۀ مریم میرزاخانی

      • پرویز اذکایی که بود؟

        پرویز اذکایی که بود؟

    • سفر به سرزمین‌های دیگر
    • طبیعت
    • آرشیو اسلایدها
    • رویدادها
    • نامه‌‌های خواندنی

کودک و نوجوان

دلدادگان؛ بازنویسی اومبرتو اکو از اثرِ آلساندرو مانزونی

دلدادگان؛ بازنویسی اومبرتو اکو از اثرِ آلساندرو مانزونی

دلدادگان؛ بازنویسی اومبرتو اکو از اثرِ آلساندرو مانزونی

کتاب «دلدادگان» نوشته اومبر تواکو با ترجمه غلامرضا امامی و تصویرگری مارکو لورنزتی منتشر شده است. این کتاب در ۱۰۰ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴۹هزار تومان توسط نشر پرتقال به چاپ رسیده است.

در نوشته پشت‌ جلد کتاب «دلدادگان» می‌خوانیم:

کتابی که در دست دارید نسخه بازنویسی‌شده اثر معروف آلساندرو مانزونی، شاعر معروف ایتالیایی (۱۷۸۵-۱۸۷۳) است. او نوشتن داستان «دلدادگان» را در سال ۱۸۲۱ شروع کرد؛ یعنی دویست سال پیش! و بیست سال از عمرش را برای نوشتن این قصه گذاشت.

«دلدادگان» اولین داستان بلند مهم ایتالیاست و تاثیر شگرفی بر نویسندگان بعد از خودش داشت. این داستان بر پایه زندگی مستند دو «دلداده» در سال‌های طاعونی است.

اومبرتو اکو (۱۹۳۲-۲۰۱۶)، فیلسوف و رمان‌نویس ایتالیایی این داستان قدیمی را به شیوه‌ای نو روایت کرده است.

«دلدادگان» قصه عشق دو دلداده است که تصمیم به ازدواج گرفته‌اند اما حاکم زورگو و خشن آن روزگار مانع پیوند آن‌ها می‌شود. سرانجام زندگی این دو گذشتن از غم‌ها و سختی‌ها و پایانی خوش است.

منبع: ایسنا

دلدادگان؛ بازنویسی اومبرتو اکو از اثرِ آلساندرو مانزونی

 

دلدادگان؛ بازنویسی اومبرتو اکو از اثرِ آلساندرو مانزونی

اومبرتو اکو (۲۰۱۶-۱۹۳۲) فیلسوف و رمان‌نویس ایتالیایی این داستان قدیمی را به شیوه‌ای نو روایت کرده است.

کتاب «دلدادگان» در ۱۰ فصل نوشته شده است و در بخشی از آن می‌خوانیم: «حتی فکر طاعون، آنقدر وحشتناک بود که تا مدت‌ها هم مردم و هم حاکمان می‌گفتند اصلا چنین چیزی وجود ندارد. وقتی اولین جسدها را دیدند، گفتند مالاریا است. بعد نشانه‌های دیگری هم دیدند، ولی حاکم میلان فکرش مشغول جنگ بود و با بیماری و مرگ‌ومیر مردم کاری نداشت. سرانجام کسی برای اولین بار تاول‌های بزرگ چرکین و آبی رنگی دید که زیر بغلش درآمده بود. آن وقت بود که مطمئن شدند طاعون آمده است. حاکمان وحشت کردند و به مردم گفتند در خیابان‌ها جمع شوند و برای رفع بلای طاعون، دست به دعا بردارند. ولی به این فکر نکردند که هر چه بیشتر مردم جمع شوند، طاعون زودتر همه جا را فرا می‌گیرد».

منبع: honaronline

 

 

مطالب بیشتر

1. آشنایی با توران میرهادی

2. چگونه کودکانی کتاب‌خوان تربیت کنیم؟

3. دکتر سرگلزایی: هم جلاد، هم قربانی

4. نقد ثریا قزل ایاغ بر شازده کوچولو

5. تحلیل داستان‌های صمد بهرنگی

 

 

 

 

مطالب مرتبط:اومبرتو اکودلدادگانکودک و نوجوان
تا بعدی

دکتر سعید ناجی: ضرورت فلسفه برای کودکان

از دست نده

تازه‌ترین کتابِ جی. کی. رولینگ: افسانۀ ایکاباگ

شاید دوست داشته باشید

  • پرهام طاهرخانی و «ناطور دشت» نوشتۀ سلینجر

  • دربارۀ نیمای شعر کودک: محمود کیانوش دربارۀ نیمای شعر کودک: محمود کیانوش

    دربارۀ نیمای شعر کودک: محمود کیانوش

  • بچه‌هایی که به جای عزت نفس احساس بی‌عرضگی می‌کنند بچه‌هایی که به جای عزت نفس احساس بی‌عرضگی می‌کنند

    بچه‌هایی که به جای عزت نفس احساس بی‌عرضگی می‌کنند

  • «ویکُنت دونیم‌ شده» نوشته ایتالو کالوینو با ترجمه غلامرضا امامی «ویکُنت دونیم‌ شده» نوشته ایتالو کالوینو با ترجمه غلامرضا امامی

    «ویکُنت دونیم‌ شده» نوشته ایتالو کالوینو با ترجمه غلامرضا امامی

  • مثنوی «عقاب» پرویز ناتل خانلری با مقدمه محمدرضا شفیعی کدکنی و تصویرگری نورالدین زرین‌کلک مثنوی «عقاب» پرویز ناتل خانلری با مقدمه محمدرضا شفیعی کدکنی و تصویرگری نورالدین زرین‌کلک

    مثنوی «عقاب» پرویز ناتل خانلری با مقدمۀ محمدرضا شفیعی کدکنی و تصویرگری نورالدین زرین‌کلک

  • نگاهی به کتاب «یکی بود که خودش نبود» نگاهی به کتاب «یکی بود که خودش نبود»

    نگاهی به کتاب «یکی بود که خودش نبود»

  • آخرین ها
  • محبوب ها
ویلیام فاکنر و پاسخ به این سؤال: نويسنده چگونه رُمان‌نويس جدّی‌ می‌شود؟
لذتِ کتاب‌بازی5 روز پیش

ویلیام فاکنر: هنرمند هيچ اخلاقی‌ نمی‌شناسد

پنجره‌ای برای لبخند به زندگی1 هفته پیش

هم‌نوا با تپش زمین…

موسیقی بی کلام1 هفته پیش

در گلوی نور، آواز بهاری بود…

پنجره‌ای برای لبخند به زندگی1 هفته پیش

بریده‌ای از کتاب «آسایش» نوشتۀ مت هیگ

پنجره‌ای برای لبخند به زندگی1 هفته پیش

«سرگذشت یک یوگی» به روایتِ مزدافر مؤمنی

ویلیام فاکنر و پاسخ به این سؤال: نويسنده چگونه رُمان‌نويس جدّی‌ می‌شود؟
لذتِ کتاب‌بازی5 روز پیش

ویلیام فاکنر: هنرمند هيچ اخلاقی‌ نمی‌شناسد

پنجره‌ای برای لبخند به زندگی1 هفته پیش

بریده‌ای از کتاب «آسایش» نوشتۀ مت هیگ

پیرامون کتاب و کتاب‌خوانی4 هفته پیش

نگاهی به کتاب «چرا می‌نویسم؟» جستارهای ادبی و سیاسی جورج اورول

لذتِ کتاب‌بازی2 هفته پیش

بگذار در این ساعتِ دل، به هم نزدیک شویم- هر روز یک قدم

تحلیل نقاشی2 هفته پیش

چرا «گلابی» مهم است؟

برترین‌ها

  • پس به نام زندگی / هرگز مگو هرگز پس به نام زندگی / هرگز مگو هرگز
    پنجره‌ای برای لبخند به زندگی3 ماه پیش

    پس به نام زندگی / هرگز مگو هرگز

  • جشن بی‌معنایی میلان کوندرا: ادای احترامی به رابله و پانورژ! جشن بی‌معنایی میلان کوندرا: ادای احترامی به رابله و پانورژ!
    لذتِ کتاب‌بازی3 ماه پیش

    جشن بی‌معنایی میلان کوندرا: ادای احترامی به رابله و پانورژ!

  • نگاهی به «بوسه» اثر گوستاو کلیمت نگاهی به «بوسه» اثر گوستاو کلیمت
    تحلیل نقاشی3 ماه پیش

    نگاهی به «بوسه» اثر گوستاو کلیمت

  • لذتِ کتاب‌بازی3 ماه پیش

    بریده‌هایی از کتاب «زیبا مثل ماگنولیا» دربارۀ زندگی و آثار فریدا کالو

  • درنگی در جهانِ بهت‌آور، درخشان، گیج‌کننده و پیچیدۀ ویلیام فاکنر درنگی در جهانِ بهت‌آور، درخشان، گیج‌کننده و پیچیدۀ ویلیام فاکنر
    نوبل‌خوانی1 ماه پیش

    درنگی در جهانِ بهت‌آور، درخشان، گیج‌کننده و پیچیدۀ ویلیام فاکنر

  • دربارۀ شعر و شاعری1 ماه پیش

    چرا رمان نمی‌تواند شعر را شکست دهد؟

  • پنجره‌ای برای لبخند به زندگی3 ماه پیش

    گزیده‌ای از بهترین سخنرانی‌های «اپرا وینفری»

  • گوستاو فلوبر از نگاه ماریو بارگاس یوسا گوستاو فلوبر از نگاه ماریو بارگاس یوسا
    نویسندگان جهان2 ماه پیش

    گوستاو فلوبر از نگاه ماریو بارگاس یوسا

صفحه‌ای برای پرشور زیستن
  • شاعران ایران
  • لذتِ کتاب‌بازی
  • معرفی کتاب
  • مصاحبه‌های مؤثر
  • تحلیل داستان و نمایش‌نامه
  • تحلیل نقاشی
  • تحلیل شعر
  • نقد و بررسی کتاب
  • داستان/ رمان خارجی
  • شعر جهان

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به «کافه کاتارسیس» است. هر گونه کپی‌برداری از مطالب فقط با ذکر منبع و لینک مجاز است.