با ما همراه باشید

موسیقی سنتی

به بهانۀ زادروز بانو حریر شریعت‌زاده

به بهانۀ زادروز بانو حریر شریعت‌زاده

به بهانۀ زادروز بانو حریر شریعت‌زاده

 

 

بانو حریر شریعت زاده

متولد 11 خرداد ۱۳۵۶در تهران، نوازندۀ پیانو و دف هستند.

 

ازدواج سالار عقیقی و حریر شریعت زاده

به بهانۀ زادروز بانو حریر شریعت‌زاده قطعه‌ای از ایشان

در جشنواره موسیقی فجر سال ۱۳۷۵، «سالار عقیلی» جوانی ۱۸–۱۷ ساله، برای نخستین بار به روی صحنه می‌ آید و موجب حیرت تماشاچیان می‌ شود. «حریر شریعت زاده» نیز در آن کنسرت حاضر بوده است و به سبب تسلط بر آوازهای ایرانی، با شنیدن صدای «سالار عقیلی» به استعداد وی پی می‌ برد.

پس از اتمام برنامه در رابطه با آوازهای ایرانی به صحبت می‌نشینند و همین امر موجب همکاری‌های بعدی و در نهایت، در سال ۱۳۷۹ به ازدواج این دو هنرمند منجر می‌شود «شریعت زاده» در آلبوم «مایه ناز» سالار عقیلی نوازنده پیانو است. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که به تازگی تهیه‌کنندگی فعالیت‌های همسرش را نیز بر عهده دارد.

شروع فعالیت های حریر شریعت زاده

به بهانۀ زادروز بانو حریر شریعت‌زاده قطعه‌ای از ایشان

 

حریر شریعت زاده در باره خودش می گوید :

“از پنج سالگی پیانو را شروع کردم. از کلاس اول راهنمایی تا دوم دبیرستان با جواد معروفی بعد با خانم جواهری و دیرتر با خانم فخری ملک پور آموزش دیدم.

سبک استاد محجوبی را فرا گرفتم و از آن پس با این سبک کار می کنم. از خانم پریسا ردیف‌های آوازی را یاد گرفتم.” او در دانشگاه سراسری رشته تغذیه خوانده‌ است و در دانشگاه، تحصیلات موسیقی را هم پشت سر گذاشته‌ است.

حریر شریعت‌ زاده یک خواهر و دو برادر دارد. یک برادر و یک خواهر او در آلمان زندگی می کنند و برادر دوم ساکن تهران است. پدربزرگ مادری او کرمانی تبار بوده و صدای خوشی داشته‌است. برادری که در ایران زندگی می کند به عنوان پزشک کار می کند اما تار را نزد استادانی همچون حمید متبسم و طهماسبی آموخته‌ است. این زوج صاحب یک فرزند پسر بنام ماهور هستند

(منبع: simorghshahr.blog)

 

مطالب بیشتر

  1. تا بهار دلنشین/ اجرای خانوادگی سالار عقیلی
  2. من دوستت دارم/ سالار عقیلی

 

 

 

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها