هر 3 روز یک کتاب
ویلیام فاکنر و پاسخ به این سؤال: نويسنده چگونه رُماننويس جدّی میشود؟

ویلیام فاکنر و پاسخ به این سؤال: نويسنده چگونه رُماننويس جدّی میشود؟
مصاحبهکنندهای از فاکنر میپرسد:
نويسنده چگونه رُماننويس جدّی میشود؟
فاکنر پاسخ میدهد:
نود و نه درصد استعداد… نود و نه درصد انضباط… نود و نه درصد کار. هيچگاه نبايد از کار خود راضی باشی. کار هرگز آنطور که بايد و شايد خوب نيست. پيوسته بيشتر و برتر از توان خود تلاش و آرزو کن. خود را به زحمت نينداز که از معاصران يا پيشينيان بهتر باشی. سعی کن از خودت بهتر باشی. هنرمند موجودی است دستخوش اهريمنان. خودش هم نمیداند چرا او را برمیگزينند، سرگرمتر از آن است که بداند چرا. هنرمند هيچ اخلاقی نمیشناسد، هنرمند دستبرد میزند، عاريه میگيرد، گدايی میکند، از هر کس و بیکسی میدزدد که کارش انجام پذيرد… يگانه مسئوليت نويسنده در زمينهی هنرش است.
از کتابِ «هنر داستاننویسی»
گزیدهای از گفتوگو با نویسندگان در پاریس ریویو
ترجمهی حسن کامشاد
-
پنجرهای برای لبخند به زندگی2 ماه پیش
پس به نام زندگی / هرگز مگو هرگز
-
لذتِ کتاببازی2 ماه پیش
جشن بیمعنایی میلان کوندرا: ادای احترامی به رابله و پانورژ!
-
تحلیل نقاشی2 ماه پیش
نگاهی به «بوسه» اثر گوستاو کلیمت
-
پنجرهای برای لبخند به زندگی3 ماه پیش
رمان «دشمن عزیز» نوشتۀ جین وبستر: دعوت به مذهبی مبارزتر!
-
تحسین برانگیزها3 ماه پیش
«رازهای سطح» مستندی دربارۀ مریم میرزاخانی
-
لذتِ کتاببازی2 ماه پیش
بریدههایی از کتاب «زیبا مثل ماگنولیا» دربارۀ زندگی و آثار فریدا کالو
-
نوبلخوانی3 هفته پیش
درنگی در جهانِ بهتآور، درخشان، گیجکننده و پیچیدۀ ویلیام فاکنر
-
دربارۀ شعر و شاعری3 هفته پیش
چرا رمان نمیتواند شعر را شکست دهد؟