هر 3 روز یک کتاب
ویلیام فاکنر و پاسخ به این سؤال: نويسنده چگونه رُماننويس جدّی میشود؟

ویلیام فاکنر و پاسخ به این سؤال: نويسنده چگونه رُماننويس جدّی میشود؟
مصاحبهکنندهای از فاکنر میپرسد:
نويسنده چگونه رُماننويس جدّی میشود؟
فاکنر پاسخ میدهد:
نود و نه درصد استعداد… نود و نه درصد انضباط… نود و نه درصد کار. هيچگاه نبايد از کار خود راضی باشی. کار هرگز آنطور که بايد و شايد خوب نيست. پيوسته بيشتر و برتر از توان خود تلاش و آرزو کن. خود را به زحمت نينداز که از معاصران يا پيشينيان بهتر باشی. سعی کن از خودت بهتر باشی. هنرمند موجودی است دستخوش اهريمنان. خودش هم نمیداند چرا او را برمیگزينند، سرگرمتر از آن است که بداند چرا. هنرمند هيچ اخلاقی نمیشناسد، هنرمند دستبرد میزند، عاريه میگيرد، گدايی میکند، از هر کس و بیکسی میدزدد که کارش انجام پذيرد… يگانه مسئوليت نويسنده در زمينهی هنرش است.
از کتابِ «هنر داستاننویسی»
گزیدهای از گفتوگو با نویسندگان در پاریس ریویو
ترجمهی حسن کامشاد
-
لذتِ کتاببازی3 هفته پیش
نگاهی به کتاب طوطی فلوبر نوشتۀ جولین بارنز
-
لذتِ کتاببازی1 ماه پیش
جشن بیمعنایی میلان کوندرا: ادای احترامی به رابله و پانورژ!
-
لذتِ کتاببازی1 ماه پیش
درنگی در رمان «تربیت احساسات» نوشتۀ گوستاو فلوبر
-
تحلیل نقاشی1 ماه پیش
نگاهی به «بوسه» اثر گوستاو کلیمت
-
پنجرهای برای لبخند به زندگی3 هفته پیش
رمان «مسئلهی اسپینوزا» اثر اروین یالوم: سه روایت متفاوت از «در خانه بودن»!
-
لذتِ کتاببازی1 ماه پیش
بریدههایی از کتاب «زیبا مثل ماگنولیا» دربارۀ زندگی و آثار فریدا کالو
-
معرفی کتاب1 ماه پیش
نگاهی به کتاب «دیدن در تاریکی» نوشتۀ ماریانا الساندری
-
نوبلخوانی4 هفته پیش
نگاهی به «سهگانه قاهره» نوشتۀ نجیب محفوظ