با ما همراه باشید

نویسندگان/ مترجمانِ ایران

در جنگل بلوط: عاشقانه‌های مجتبی گلستانی

در جنگل بلوط: عاشقانه‌های مجتبی گلستانی

مراسم رونمایی از کتاب «در جنگل بلوط» زنده‌یاد مجتبی گلستانی برگزار می‌شود.

 این مراسم رونمایی همزمان با زادروز این نویسنده و منتقد فقید، روز پنجشنبه (چهارم آذرماه ۱۴۰۰) از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به همت نشر کتاب فانوس با همکاری کتابفروشی فرهنگستان قریب برگزار خواهد شد.

 مجتبی گلستانی سال گذشته (مهرماه ۱۳۹۹) در مصاحبه‌ای که در پایگاه شهر کتاب منتشر شده است، درباه این‌که چه چیزی بیشتر از همه او را در ادبیات تحت تاثیر قرار می‌دهد، به این کتاب اشاره کرده و گفته بود: «با ادبیات، بیشتر درگیر تجربه‌ انضمامی زندگی می‌شوم. از تلخ‌ترین ویژگی‌های زمانه‌ ما شاید تجربه‌ انزوای روزافزونی باشد که همه‌مان را تا مرز خفقان و خفگی پیش برده. و این انزوا، این تک‌افتادگی، آدمی را از ساحت واقعی جهان و زیستن دور می‌کند، از باقی انسان‌های گوشت‌وخون‌دار؛ ادبیات، یعنی اختصاصاً شعر و رمان و نمایش‌نامه، کمکم می‌کند به زندگی برگردم، خودم را در خیابان حس می‌کنم، مشغول حرف زدن با آدم‌ها. گاهی رمانی، شعری، سطری، راهی جاده و جنگلم می‌کند. و البته کمکم می‌کند تا به قول لویناس، به «دیگری»ام فکر کنم، او را انتظار بکشم، برای بودنش، برای آمدنش خیال‌بافی کنم. به‌ویژه وقتی خودم می‌نویسم، وقتی خودم به کلمات پناه می‌برم، نگاه عزیز و ناب این دیگری خاص را حس می‌کنم و حرف‌هایش را می‌شنوم… بخشی از این‌ها را، این عاشقانه‌ها را، این دغدغه برای دیگری را، در کتابی نوشته‌ام که به‌زودی از سوی نشر کتاب فانوس منتشر می‌شود، به نام «در جنگل بلوط…» جان کلامم این است که ادبیات به من امید و معنا می‌بخشد..»

در جنگل بلوط: عاشقانه‌های مجتبی گلستانی

 کتابفروشی فرهنگان قریب در خیابان آزادی، خیابان دکتر قریب، پایین تر از خیابان نصرت، نبش کوچه اولیا واقع است.

مجتبی گلستانی متولد سال ۱۳۶۰ نویسنده، مترجم و پژوهشگر حوزه فلسفه و نقد ادبی، دارای مدرک دکتری فلسفه‌ اخلاق بود که با رادیو هم همکاری داشت.

از آثار او می‌توان به «واسازی متون جلال آل‌احمد» و «درآمدی تصویری بر اخلاق» اشاره کرد.

مجتبی گلستانی ۲۸ تیرماه بر اثر ابتلا به کرونا در ۴۰سالگی در بیمارستان از دنیا رفت.

منبع: ایسنا

در جنگل بلوط: عاشقانه‌های مجتبی گلستانی

در جنگل بلوط: عاشقانه‌های مجتبی گلستانی

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها