با ما همراه باشید

شاعران ایران

چاپ دوم کتاب «مقالات آتشی»

چاپ دوم کتاب «مقالات آتشی»

چاپ دوم کتاب «مقالات آتشی»

کتاب «مقالات آتشی» (مقاله‌ها و یادداشت‌های ادبی منوچهر آتشی) همزمان با زادروز این شاعر فقید تجدید چاپ شد.

محسن میرکلایی، گردآورنده و تنظیم‌کننده این کتاب درباره انتشار چاپ دوم آن گفت: مقالات آتشی را پس از سه سال با ویرایش جدید و مقاله‌های افزوده و نمایه آماده چاپ کردم و به دست نشر افراز سپردم. عکس روی جلد اثر هنرمند گرامی سرکار خانم مریم زندی است و طرح جلد توسط داوود بیات کار شده است. به عقیده من مقالات منوچهر آتشی وجهی از ایشان را که ناشناخته مانده است به علاقه‌مندان شعر و ادبیات معاصر بازمی‌نماید.

او افزود: ما در این کتاب با منوچهر آتشی‌ای مواجه می‌شویم که منتقدی تیزبین، خوانشگری زبردست و تحلیل‌گر شعرها و داستان‌های معاصر است و معلمی که درس‌ها و تجربه‌های خود را از شعر و شاعری با شاعران جوان در میان می‌گذارد.

میرکلایی همچنین بیان کرد: این مقاله‌ها به صورت پراکنده در مجله‌های ادبی قدیمی منتشر و به دست فراموشی سپرده شده بودند، بنده با گردآوری و تنظیم مقالات امیدوارم ادای دینی به استادی چون منوچهر آتشی کرده باشم که عمرش را بی‌وقفه در راه شعر و ادبیات گذاشت‌.

منوچهر آتشی، شاعر، روزنامه‌نگار و مترجم در دوم مهر ۱۳۱۰ در شهرستان دشتستان استان بوشهر به دنیا آمد. از مجموعه شعرهای او می‌توان به «آهنگ دیگر»، «آواز خاک»، «دیدار در فلق»، «بر انتهای آغاز»، «وصف گل سوری»، «گندم و گیلاس»، «زیباتر از شکل قدیم جهان»، «چه تلخ است این سیب»، «خلیج و خزر»، «باران برگ زوق»، «اتفاق آخر»، «حادثه در بامداد»، «ریشه‌های شب» و «غزل غزل‌های سورنا» اشاره کرد. علاوه‌ بر این، از او آثار دیگری نیز در حوزه نقد ادبی منتشر شده است.

منبع: ایسنا

چاپ دوم کتاب «مقالات آتشی»

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها