آرشیو اسلایدها

جملاتی از «گرترود استاین» درباره‌ی علت دوستی نقاشان و نویسندگان

نقاش خود را وجودی در درون خود نمی‌پندارد. وی خود را بازتاب تصاویر ذهنی و نمودهایی می‌داند که در نقاشی‌هایش می‌گنجاید و در تصویر نقاشی‌های خود زندگی می‌کند؛ ولی یک نویسنده، یک نویسنده‌ی جدی خود را در درون خویش تصور می‌کند، او به هیچ‌وجه در بازتاب کتاب‌هایش زندگی نمی‌کند. برای اینکه بنویسد باید پیش از هرچیز درون خویش وجود داشته باشد. اما، برای یک نقاش برای این که قادر باشد نقاشی کند، نقاشی باید از پیش تحقق یابد. بنابراین خودبینی یک نقاش به هیچ‌وجه همچون خودبینی یک نویسنده نیست. به همین علت پیکاسو، مردی که خود را تنها در نقاشی بیان می‌کرد، فقط نویسندگان را به دوستی برمی‌گزید.

پابلو پیکاسو

مطالب مرتبط

  1. دیداری با یوهانس ورمیر
  2. دیداری با رافائل
  3. تحلیل نقاشی دختری با گوشواره‌ی مروارید
  4. تحلیل نقاشی انتظار از سپیده رفائی
  5. تحلیل نقاشی ساترن فرزندش را می‌بلعد
  6. درباره‌ی گرترود استاین
مدیریت

فریادی شو تا باران وگرنه مُرداران... احمد شاملو

Recent Posts

نگاهی به «سه‌گانه قاهره» نوشتۀ نجیب محفوظ

  یاسمن انصاری، منتقد و مترجم در نگاهی به «سه‌گانه قاهره» به عنوان مهم‌ترین اثر…

2 روز ago

نگاهی به کتاب «دیدن در تاریکی» نوشتۀ ماریانا الساندری

نگاهی به کتاب «دیدن در تاریکی» نوشتۀ ماریانا الساندری سمیه مهرگان، نویسنده و روزنامه‌نگار در…

7 روز ago

درنگی در رمان «تربیت احساسات» نوشتۀ گوستاو فلوبر

الهام مقدم راد: درنگی در رمانِ «تربیت احساسات» نوشتۀ گوستاو فلوبر تربیت احساسات و باقی…

7 روز ago

نگاهی به «بوسه» اثر گوستاو کلیمت

نگاهی به «بوسه» اثر گوستاو کلیمت

1 هفته ago

جشن بی‌معنایی میلان کوندرا: ادای احترامی به رابله و پانورژ!

جشن بی‌معنایی میلان کوندرا: ادای احترامی به رابله و پانورژ! آیدا گلنسایی: «جشن‌ بی‌معنایی»[1]نام رمان…

1 هفته ago

«سرگذشت یک یوگی» زندگی معنوی پاراهامسا یوگاناندا

 «سرگذشت یک یوگی» زندگی معنوی پاراهامسا یوگاناندا

1 هفته ago