با ما همراه باشید

رویدادها

سایت کافه کاتارسیس یک ساله شد

کافه کاتارسیس یک ساله شد

سایت کافه کاتارسیس یک ساله شد

کافه کاتارسیس یک ساله شد

امروز اولین سالگرد تولد «سایت کافه کاتارسیس» است. صفحه‌ای که کوشید به جای دشنام به تاریکی، چراغی هرچند کوچک بیاویزد.

در ابتدا قصد داشتیم تنها به شعر امروز و تحلیل آن بپردازیم، اما به تدریج و به فراخور نیاز مخاطبان بخش‌های بیشتری اعم از شاخه‌های دیگر ادبیات مانند داستان و نقد ادبی، موسیقی، نقاشی، تئاتر و سینما، فلسفه و روانکاوی نیز به آن اضافه شد.

در تولید محتوا و ارائۀ مطالب این سایت، تلاش بر آن بوده که فرهنگ، ادبیات و موسیقی غنی ایران در اولویت قرار داده شود.

مخصوصاً در زمینۀ موسیقی کوشیده‌ایم با یادآوری زادروز بزرگان و استادان موسیقی ایرانی، اهمیت وجودشان را به مخاطبان محترم صفحه متذکر شویم.

هدفمان این بوده فضایی برای سخت‌پسندان عرصۀ هنر و نخبگان ایجاد کنیم. صفحه‌ای که توجهی ویژه‌ به لذات‌ عمیق حاصل از ادراک معطوف می‌دارد.

تحلیل‌های مختلف این صفحه (در زمینه‌های داستان، شعر، نقاشی، سینما و نمایشنامه) همگی برای بازکردن دریچه‌های بیشتر بر ذهن مخاطب و کمک به او برای ارتباط ژرف‌تر با اثر ارائه شده است.

کافه کاتارسیس یک ساله شد

کافه کاتارسیس یک ساله شد

این یکسال برای ما نه کار مداوم که عشقبازی دمادم بوده است. چه چیزی باشکوه‌تر از همنشینی روزانه با بهترین شعرها و موسیقی‌ها و نقاشی‌ها.

گاه پای صحبت ایران درّودی از فروغ و سهراب یاد کردیم، گاه به عباس کیارستمی و تأمل در زبان شاعرانۀ سینمای او پرداختیم. گاه خلوتمان را دادیم به ربنای ملکوتی استاد شجریان و گاه لبخندی بر لبمان آمد با طنزی هرچند تلخ. حاصل این تلاش، حدود هزار مطلب در زمینه‌های مختلف شده است.

امیدواریم مجموع آنچه از محتوا در اختیار دوستان قرار می‌گیرد، کمکی باشد برای پیوستن روزافزون به ارزش‌ها، توانایی‌ها، باورهای انسانی و پرورش شعور قلب.

بزرگترین آرزوی ما خودباوری جامعه، احترام به خویشتن و تلاش برای افزودن بر خویش و درک و آشنایی بیشتر با هنر و هنرمندان ارزشمند است.

باشد که چنین شود.

 

مطالب بیشتر

  1. دکتر محمد دهقانی: تحلیل رمان خاله‌بازی
  2. سطرهایی از کتاب پله پاه تا ملاقات خدا/ عبدالحسین زرینکوب
  3. شاهرخ مسکوب در دفاع از سهراب سپهری
5 دیدگاه

1 دیدگاه

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها