هر 3 روز یک کتاب

ویلیام فاکنر و پاسخ به این سؤال: نويسنده چگونه رُمان‌نويس جدّی‌ می‌شود؟

ویلیام فاکنر و پاسخ به این سؤال: نويسنده چگونه رُمان‌نويس جدّی‌ می‌شود؟

مصاحبه‌کننده‌ای‌ از فاکنر می‌پرسد:
نويسنده چگونه رُمان‌نويس جدّی‌ می‌شود؟

‌‌فاکنر پاسخ می‌دهد:
نود و نه درصد استعداد… نود و نه درصد انضباط… نود و نه درصد کار. هيچ‌گاه نبايد از کار خود راضی‌ باشی‌. کار هرگز آن‌طور که بايد و شايد خوب نيست. پيوسته بيشتر و برتر از توان خود تلاش و آرزو کن. خود را به زحمت نينداز که از معاصران يا پيشينيان بهتر باشی‌. سعی‌ کن از خودت بهتر باشی‌. هنرمند موجودی‌ است دستخوش اهريمنان. خودش هم نمی‌داند چرا او را برمی‌گزينند، سرگرم‌تر از آن است که بداند چرا. هنرمند هيچ اخلاقی‌ نمی‌شناسد، هنرمند دستبرد می‌زند، عاريه می‌گيرد، گدايی‌ می‌کند، از هر کس و بی‌کسی‌ می‌دزدد که کارش انجام پذيرد… يگانه مسئوليت نويسنده در زمينه‌ی هنرش است.

از کتابِ «هنر داستان‌نویسی»
گزیده‌ای از گفت‌وگو با نویسندگان در پاریس ریویو
ترجمه‌ی حسن کامشاد

مدیریت

فریادی شو تا باران وگرنه مُرداران... احمد شاملو

Recent Posts

انتشار سه شعر از آیدا گلنسایی در مجلۀ braided way امریکا

انتشار سه شعر از آیدا گلنسایی در مجلۀ braidedway امریکا لینک مطالعۀ اشعار: https://braidedway.org/lumina-trilogy/

2 روز ago

گوستاو فلوبر از نگاه ماریو بارگاس یوسا

گوستاو فلوبر از نگاه ماریو بارگاس یوسا ترجمۀ منوچهر یزدانی: قرن گذشته بود. روزی که…

3 روز ago

زندگی قلب مرا تکرار خواهد کرد…

زندگی قلب مرا تکرار خواهد کرد...

2 هفته ago

مراقبۀ عبور از آشفتگی و لمسِ آرامش

مراقبۀ فراخواندن نیروهای بیکران درون

2 هفته ago

رمان «مسئله‌ی اسپینوزا» اثر اروین یالوم: سه روایت متفاوت از «در خانه بودن»!

رمانِ مسئله‌ی اسپینوزا اثر اروین یالوم: سه روایت متفاوت از «در خانه بودن»! آیدا گلنسایی:…

3 هفته ago

نگاهی به «سه‌گانه قاهره» نوشتۀ نجیب محفوظ

  یاسمن انصاری، منتقد و مترجم در نگاهی به «سه‌گانه قاهره» به عنوان مهم‌ترین اثر…

1 ماه ago