با ما همراه باشید

معرفی کتاب

مسئله‌ی مرگ و زندگی: کتاب تازه‌ای از مریلین و اروین یالوم

مسئله‌ی مرگ و زندگی: کتاب تازه‌ای از مریلین و اروین یالوم

مسئله‌ی مرگ و زندگی: کتاب تازه‌ای از مریلین و اروین یالوم

کتاب «مسئله مرگ و زندگی» نوشته اروین یالوم و مریلین یالوم با ترجمه زهرا ابراهیمی در ۲۸۸ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه توسط نشر پارسه منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم:

ما به هنگام نوشتن این کتاب در سنی هستیم که اکثر هم‌دوره‌هایمان درگذشته‌اند. حالا هر روز با آگاهی از این‌که فرصت‌مان با یکدیگر محدود و بسیار گرانبهاست، زندگی می‌کنیم. ما می‌نویسیم تا وجودمان را درک کنیم، حتی اگر به تاریک‌ترین مناطق زوال جسمی و مرگ کشیده شویم، این کتاب در درجه اول و مهم‌تر از همه برای کمک به ما در پیمایش پایان زندگی است.

اگرچه این کتاب آشکارا روشی از تجربه شخصی ماست، آن را بخشی از گفتمان ملی راجع‌به نگرانی‌های پایان زندگی نیز می‌دانیم. همه می‌خواهند بهترین مراقبت‌های پزشکی موجود را در اختیار داشته باشند، در بین خانواده و دوستان مورد حمایت عاطفی قرار بگیرند، و تا جای ممکن بدون درد بمیرند. حتی با داشتن مزایای پزشکی و اجتماعی، از درد و ترس از مرگ پیش ‌رو در امان نیستیم. ما هم مثل همه می‌خواهیم کیفیت عمر باقی‌مانده‌مان را حفظ کنیم، حتی اگر اقدامات پزشکی که گاهی در آن واحد باعث بیماری‌مان می‌شوند، تحمل کنیم. برای زنده ماندن چقدر حاضر به تحمل هستیم؟ چگونه می‌توانیم روزهای‌مان را تا جای ممکن بدون درد به پایان برسانیم؟ چگونه می‌توانیم این جهان را به زیبایی به نسل بعد بسپاریم؟

منبع: ایسنا

مسئله‌ی مرگ و زندگی: کتاب تازه‌ای از مریلین و اروین یالوم

مطالب بیشتر

1. رفتار اپیکور در برابر مرگ نوشته اروین یالوم

2. تحلیل اروین یالوم از درمان پوچی به سبک سارتر

3. نظر اروین یالوم دربارۀ عشق

4. قسمت‌هایی از رمان مسئله اسپینوزا نوشته اروین یالوم

5. بخش‌هایی از رمان وقتی نیچه گریست اثر اروین یالوم

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها