با ما همراه باشید

سایر

کتاب‌خوان‌ها عمر طولانی‌تری دارند!

کتاب‌خوان‌ها عمر طولانی‌تری دارند!

به نقل از بوک‌ریوت– نتیجه تحقیقی تازه که توسط منبع آنلاین سوپرسامری انجام شده نشان می‌دهد که احساس رضایتمندی از زندگی اگرچه موضوع گسترده‌ای است در افراد کتاب‌خوان بالاتر است.

احساس رضایت در این تحقیق شامل رضایت در ابعاد مختلف زندگی از قبیل پیشرفت فردی، تحقق دستاورد، احساس سلامتی، روابط دوستانه، داشتن تفریح و غیره می‌شود که به طور کلی 75 درصد از افراد کتابخوان گفته‌اند که از زندگی کنونی خود احساس رضایت می‌کنند در حالی که تنها 58 درصد از کتاب‌نخوان‌ها این احساس را در زندگی خود داشته‌اند.

این تحقیق بر روی هزار نفر شامل 470 مرد و 530 زن از سن 18 سال تا 78 سال و با درآمدهای مختلف انجام شد. افراد کتاب‌خوان در این تحقیق به آ‌ن‌هایی اطلاق می‌شود که به طور مرتب کتاب می‌خوانند و کتاب‌نخوان‌ها نیز شامل افرادی می‌شوند که به ندرت کتاب می‌خوانند و یا هرگز لای کتاب را هم باز نمی‌کنند.

سرپرستان این تحقیق می‌گوید یک دلیل عمده تفاوت در احساس رضایت بین این دو گروه داشتن تفریح و سرگرمی است. به این معنا که افراد کتاب‌خوان از خود فعالیت مطالعه احساس رضایت‌ می‌کنند و کتاب ‌خواندن از جمله سرگرمی‌های لذت‌بخش آن‌ها محسوب می‌شود؛ در حالی که افراد کتاب‌نخوان برای ایجاد سرگرمی و فعالیت‌های لذت‌بخش ممکن است به اموری روی بیاورند که دستیابی به آن برایشان مشکل و یا پرهزینه باشد.

سلامتی عامل مهم دیگر  افزایش رضایت در میان این گروه با 20 درصد اختلاف بین کتاب‌نخوان‌ها است. نتایج نشان داده که درصد افراد کتابخوانی که از رژیم غذایی سالمی پیروی می‌کنند و برنامه خواب منظمی دارند بسیار بیشتر از کتاب‌نخوان‌ها است.

کارشناسان این مطالعه می‌گویند دلیل آن می‌تواند این باشد که کتاب‌خوان‌ها در اثر آگاهی و دانشی که از خواندن کتاب بدست می‌آوردند توجه بیشتری به خود و در نتیجه کنترل بالاتری به زندگی خود دارند و بهتر می‌دانند که از زندگی چه می‌خواهند.

نتایج دیگر این تحقیق نشان می‌دهد که کتاب‌خوان‌ها درباره منابع مالی به اطلاعات بیشتری از کتاب‌نخوان‌ها دسترسی دارند و و نیز احتمال پیدا کردن شغل تمام وقت در میان آن‌ها بیشتر و در نتیجه از متوسط درآمد بالاتری نیز برخوردار هستند.

پیش ازین نتایج تحقیقات عملی دانشگاه ییل امریکا ثابت کرده بود که کتاب خواندن روی احساس همدردی، درک اجتماعی و هوش احساسی تاثیر می‌گذارد که در مجموع به افراد کمک می‌کند عمر طولانی‌تری داشته باشند.

منبع ایبنا

کتاب‌خوان‌ها عمر طولانی‌تری دارند!

مطالب بیشتر

  1. چرا کتاب خواندن برای انسان ضروری است؟
  2. چرا مردم کتاب کاغذی را بیشتر از الکترونیکی دوست دارند؟
  3. دلایل بحران کتاب در ایران
  4. هرمان هسه: چرا کتاب می‌خوانیم؟
  5. خروجی‌های دانشگاه ادبیات، شاعر و ادیب می‌شوند؟

 

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها