با ما همراه باشید

انتقاد

اردوغان باید به خاطر جنایتش محکوم شود نه نژادش

اردوغان باید به خاطر جنایتش محکوم شود نه نژادش

اردوغان باید به خاطر جنایتش محکوم شود نه نژادش

این توحش حمله‌ی ترک‌ها به کوردها نیست، یورش انسان است به انسان. نه هجوم شر به خیر، بل حمله‌ی کسی که امروز از سر تصادف یا از بد حادثه برای کشتن دیگران نیروی کافی دارد. این خون انسان است که از پنجه‌ی یک دیکتاتور متوهم دیگر بر زمین می‌ریزد. زمین برای آغوش کشیدن فرزندان به‌خاک‌افتاده‌اش قوم و نژاد نمی‌شناسد.

اجتماع اعتراضی کوردها در گوشه‌وکنار جهان تقلیل دادن این جنایت است به موضوع قوم و قبیله‌. اگر انسان، از آن رو که انسان است، بر این جنایت برنیاشوبد خود همدست این معرکه است. او که در این جنایت شادان است، شریک خون‌های ریخته است، و او که سکوت کرده تا کوردها، و فقط کوردها، فریاد کنند انسان را جز در حصار نژاد و زبان و مذهب نمی‌فهمد.

کوبانی امروز داغی‌ست بر پیشانی بشر. او که بر خاک می‌افتد پیش از آن‌که کورد باشد، انسان است. قتل او قتل آدمیزاد است. هر یک تن که زیر خمپاره‌‌ها جان می‌دهد، سرافکندگی تازه‌ای‌ست برای موجودی که هنوز مغرورانه خود را خردمند صدا می‌زند.

اردوغان جنایتکار است، می‌خواهد ترک باشد یا از هر گنگ و دسته‌ی دیگری. او باید از جهت جنایتش رسوا شود نه نژادش، چنان‌که باید فارغ از نژاد و قوم و زبان کنار کوبانی و مردمش ایستاد.

سلمان امین

دربارۀ سلمان امین

سلمان امین نویسنده‌ی جوان توانمندی که خوب می‌بیند، خوب می‌شنود، خوب فکر می‌کند و خوب می‌نویسد. نویسنده‌ای که تفاوت ادبیات نسل امروز را با با نسل‌های گذشته به‌خوبی درک کرده و حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد. او اعتقاد دارد، برای نویسنده شدن اول باید جوهری باشد. اگر نویسنده نباشی، نمی‌توانی نویسنده بشوی، اما اگر نویسنده باشی، تازه باید شروع کنی به نویسنده شدن. باید تجربه زیست داشته باشی و میان مردم بروی تا توجهت به جزییات زیاد شود و درد مردم، درد تو بشود.

زندگینامۀ سلمان امین

سلمان امین متولد سال ۱۳۶۳ است. نویسنده­ای که دغدغه­ها و مشکلات اجتماعی و گاه فردی را در قالب طنز ریخته و به کتاب تبدیل می­کند؛ کتاب‌های او واقع‌‏گرایانه و مربوط به معضلات اجتماعی است. او برای نوشتن کتاب‌‏هایش دست به تحقیق و مطالعه و یادداشت‌برداری می‌‏زند و سپس اصل کتاب را می‏‌نویسد. نویسنده‌ای بی‌حاشیه است  و ترجیح می‌دهد دور از هیاهوی رایج در جامعه ادبی فقط به نوشتن فکر کند.

سلمان امین می‌گوید: “هر مخاطب داستان را به‌گونه‌ای برداشت می‌کند، زیرا نویسنده با پیشینه‌ی فکری و فرهنگی خود داستانی را می‌نویسد و مخاطب نیز با پیشینه ذهنی خود داستان را می‌خواند پس برداشت‌ها متفاوت است.”

تاکنون از سلمان امین آثار متعددی به چاپ رسیده‌است. اولین اثرش دفترشعری بود با نام «اونی که نشسته از راست» و پس از آن با انتشار اولین رمانش با نام «قلعه مرغی، روزگار هرمی» برنده جایزه هوشنگ گلشیری، در سال ۱۳۹۲ شده است.

جایزه‌ی ادبی هوشنگ گلشیری، جایزه‌ای است ادبی که سالانه به آثار انتشار یافته در زمینه ادبیات داستانی به زبان فارسی در ایران توسط بنیاد هوشنگ گلشیری که بنیادی مردم‌نهاد است، اعطا می‌شود. او با انتشار این اثر نوید نویسنده‌ای خوش ذوق و خوش فکر را برای ادبیات داستانی ایران داد. «انجمن نکبت زده‌ها» دومین رمان او در ژانر  اجتماعی می‌باشد. داستانی که در خیابان‌های تهران و در یک پمپ بنزین متروکه در جنوب تهران می‌گذرد.

در سال ۱۳۹۵ کتابی با نام «پدر کشتگی» از قلم سلمان امین تراوش کردمحوریتی اجتماعی دارد و مشکلاتی که اکثر انسان‌ها در جامعه و خانواده با آن دست‌ به‌ گریبان هستند را روایت می‌کند. همین امر باعث شده تا مخاطب تا آخر کتاب را مشتاقانه دنبال کند. «پدر کشتگی» اثری خانوادگی، اجتماعی، روانکاوانه، اساطیری و فلسفی است. اثر دیگر او «بورس باز» نام دارد. کتابی درباره‌ی تکنیک‌های جادویی سرمایه گذاری در بورس.

آثار سلمان امین

  • «اونی که نشسته از راست»
  • «بورس ‌باز»
  • «قلعه مرغی؛ روزگار هرمی»
  • «انجمن نکبت‌زده‌ها»
  • «پدرکشتگی»
  • «کارتن خواب»

منبع navaar.ir

اردوغان باید به خاطر جنایتش محکوم شود نه نژادش

مطالب بیشتر

  1. توکارچوک: ادبیات همواره سیاسی است
  2. شعر آزادی از شیرکو بیکس
  3. شعر شکوائیه از شیرکوبیکس

 

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها