کارگردانان ایران

ماجرای عجیب موسیقی تیتراژ پایانی فیلم دربارۀ الی

ماجرای عجیب موسیقی تیتراژ پایانی فیلم دربارۀ الی

دانلود آهنگ

عده ی زیادی از منتقدان، “درباره‌ی الی” ساخته‌ی “اصغر فرهادی” کارگردان سرشناس ایرانی را بهترین اثر او (و حتی بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران) می دانند.

اصغر فرهادی که پیش از ساخت “درباره‌ی الی” با کارگردانی فیلم های “چهارشنبه‌سوری” و “شهر زیبا” علاقه اش نسبت به درام های اجتماعی و خانوادگی را نشان داده بود این‌بار نیز برای به نقد کشیدن جامعه‌ی جوان ایرانی دست به ساخت یک تراژدی پر تنش زد. تراژدی بهت آلودی که دل تماشاگران را به تسخیر خود درمی آورد.

کسانی که فیلم های اصغر فرهادی را دنبال می‌کنند، خوب می‌دانند که فرهادی چندان علاقه‌ای به افزودن موسیقی به متن فیلم ندارد. بدین ترتیب تلاش می‌کند تا بازی بازیگران بیشتر به چشم آید و تاثیری در سبک رئالیستی فیلم نگذارد. با این وجود فرهادی با افزودن موسیقی به تیتراژ پایانی فیلم همه‌ی تصویرگری‌هایش از فیلم را به شکلی زیبا شرح می‌دهد.

اصغر فرهادی کارگردان فیلم، دربارۀ نحوۀ انتخاب موسیقی «درباره الی …» در گفت و گویی توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرده است:

« … داشتم برای موسیقی تیتراژ آخر فیلم، قطعات مختلفی را گوش می دادم. از اول این تصمیم را داشتم که فقط در تیتراژ آخر موسیقی داشته باشم و راجع به این قضیه با چند آهنگساز هم مشورت کردم. سی دی های زیادی می گرفتیم و یکی از کارهای هر شب من این بود که انبوهی قطعه گوش می دادم برای انتخاب موسیقی آخر فیلم.

یک شب بالاخره به نظرم آمد که یکی از قطعه ها همانی است که می خواهم. همان حس را می دهد و می توانم انتخابش کنم. اصلاً نمی دانستم اسم قطعه چیست، کار کیست و از کجا آمده. به دستیارم گفتم برود و از روی قاب و جلد سی دی ها اسم این قطعه را پیدا کند و به من بگوید. رفت و خواند و… حدس می زنی اسم این قطعه چه بوده؟

– حتماً این هم ربط عجیبی به فیلم داشته.

اسم این قطعه هست «ترانه‌یی برای الی / Song for Eli»

– باورکردنی نیست!

اصلاً. قطعه‌ایی است ساخته یک آهنگساز آلمانی به نام آندریا باور که الان روی تیتراژ پایانی فیلم است…»

عنوان Song for Eli
موسیقیدان Andrea bauer
آلبوم About elly
سبک Soundtrack
سال 2009
شماره آهنگ 3
کیفیت ۱۲۸ kbps
حجم 4,6 MB

(منبع: topmovies)

مطالب بیشتر

  1. نقدهایی بر فیلم جدایی نادر از سیمین
  2. سعدیِ سینما به روایت حسین علیزاده
مدیریت

فریادی شو تا باران وگرنه مُرداران... احمد شاملو

Recent Posts

جورجو آگامبن: بالا‌ترین مرتبۀ امید و خوش‌بینی، شجاعتِ ناامیدی‌ است

جورجو آگامبن: بالا‌ترین مرتبۀ امید و خوش‌بینی، شجاعتِ ناامیدی‌ است. جورجو آگامبن با هرگونه فروکاستِ…

25 دقیقه ago

دربارۀ شعر ژاپن و عقل ناب…

 دربارۀ شعر ژاپن و عقل ناب... با اردشیر رستمی دربارۀ شعر ژاپن مطالب بیشتر با…

14 ساعت ago

گوستاو فلوبر از نگاه ماریو بارگاس یوسا

گوستاو فلوبر از نگاه ماریو بارگاس یوسا ترجمۀ منوچهر یزدانی: قرن گذشته بود. روزی که…

4 روز ago

زندگی قلب مرا تکرار خواهد کرد…

زندگی قلب مرا تکرار خواهد کرد...

2 هفته ago

مراقبۀ عبور از آشفتگی و لمسِ آرامش

مراقبۀ فراخواندن نیروهای بیکران درون

2 هفته ago

نگاهی به «سه‌گانه قاهره» نوشتۀ نجیب محفوظ

  یاسمن انصاری، منتقد و مترجم در نگاهی به «سه‌گانه قاهره» به عنوان مهم‌ترین اثر…

1 ماه ago