کارگردانان ایران

ماجرای عجیب موسیقی تیتراژ پایانی فیلم دربارۀ الی

ماجرای عجیب موسیقی تیتراژ پایانی فیلم دربارۀ الی

دانلود آهنگ

عده ی زیادی از منتقدان، “درباره‌ی الی” ساخته‌ی “اصغر فرهادی” کارگردان سرشناس ایرانی را بهترین اثر او (و حتی بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران) می دانند.

اصغر فرهادی که پیش از ساخت “درباره‌ی الی” با کارگردانی فیلم های “چهارشنبه‌سوری” و “شهر زیبا” علاقه اش نسبت به درام های اجتماعی و خانوادگی را نشان داده بود این‌بار نیز برای به نقد کشیدن جامعه‌ی جوان ایرانی دست به ساخت یک تراژدی پر تنش زد. تراژدی بهت آلودی که دل تماشاگران را به تسخیر خود درمی آورد.

کسانی که فیلم های اصغر فرهادی را دنبال می‌کنند، خوب می‌دانند که فرهادی چندان علاقه‌ای به افزودن موسیقی به متن فیلم ندارد. بدین ترتیب تلاش می‌کند تا بازی بازیگران بیشتر به چشم آید و تاثیری در سبک رئالیستی فیلم نگذارد. با این وجود فرهادی با افزودن موسیقی به تیتراژ پایانی فیلم همه‌ی تصویرگری‌هایش از فیلم را به شکلی زیبا شرح می‌دهد.

اصغر فرهادی کارگردان فیلم، دربارۀ نحوۀ انتخاب موسیقی «درباره الی …» در گفت و گویی توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرده است:

« … داشتم برای موسیقی تیتراژ آخر فیلم، قطعات مختلفی را گوش می دادم. از اول این تصمیم را داشتم که فقط در تیتراژ آخر موسیقی داشته باشم و راجع به این قضیه با چند آهنگساز هم مشورت کردم. سی دی های زیادی می گرفتیم و یکی از کارهای هر شب من این بود که انبوهی قطعه گوش می دادم برای انتخاب موسیقی آخر فیلم.

یک شب بالاخره به نظرم آمد که یکی از قطعه ها همانی است که می خواهم. همان حس را می دهد و می توانم انتخابش کنم. اصلاً نمی دانستم اسم قطعه چیست، کار کیست و از کجا آمده. به دستیارم گفتم برود و از روی قاب و جلد سی دی ها اسم این قطعه را پیدا کند و به من بگوید. رفت و خواند و… حدس می زنی اسم این قطعه چه بوده؟

– حتماً این هم ربط عجیبی به فیلم داشته.

اسم این قطعه هست «ترانه‌یی برای الی / Song for Eli»

– باورکردنی نیست!

اصلاً. قطعه‌ایی است ساخته یک آهنگساز آلمانی به نام آندریا باور که الان روی تیتراژ پایانی فیلم است…»

عنوان Song for Eli
موسیقیدان Andrea bauer
آلبوم About elly
سبک Soundtrack
سال 2009
شماره آهنگ 3
کیفیت ۱۲۸ kbps
حجم 4,6 MB

(منبع: topmovies)

مطالب بیشتر

  1. نقدهایی بر فیلم جدایی نادر از سیمین
  2. سعدیِ سینما به روایت حسین علیزاده
مدیریت

فریادی شو تا باران وگرنه مُرداران... احمد شاملو

Recent Posts

من فکر می‌کنم هرگز نبوده قلب من این‌گونه گرم و سرخ…

من فکر می‌کنم هرگز نبوده قلب من این‌گونه گرم و سرخ...

1 روز ago

نگاهی به کتاب «خطابه‌های برندگان جایزۀ نوبل ادبیات» ترجمۀ رضا رضایی

نگاهی به کتاب «خطابه‌های برندگان جایزۀ نوبل ادبیات» ترجمۀ رضا رضایی آیدا گلنسایی: بزرگ‌ترین شاعران…

4 روز ago

شبیه به مجتبی مینوی!

شبیه به مجتبی مینوی! مرتضی هاشمی‌پور محمد دهقانی، نویسنده و منتقد ادبی را از پویندگان…

5 روز ago

نگاهی به آثار نقاش بلژیکی: «جیمز انسور»

نگاهی به آثار نقاش بلژیکی: «جیمز انسور» «جیمز سیدنی ادوارد»‌ که با نام «جیمز انسور»‌…

1 هفته ago

جمله‌هایی به یادماندنی از نغمه ثمینی

جمله‌هایی به یادماندنی از نغمه ثمینی «لباس جایی است که فرهنگ‌ها برای حضور فیزیکی بدن‌ها…

1 هفته ago

«صید ماهی بزرگ» نوشتۀ دیوید لینچ: روایتِ شیرجه به آب‌هایِ اعماق

«صید ماهی بزرگ» نوشتۀ دیوید لینچ: روایت شیرجه به آب‌هایِ اعماق آیدا گلنسایی: در کتاب…

2 هفته ago