قطعۀ بارکارول از ژاک ژاکوب اُفنباخ

ژاک ژاکوب اُفنباخ (به آلمانی: Jacques-Jacob-Offenbach) آهنگ‌ساز و نوازنده ویلنسل آلمانی بود که شهروندی فرانسه را برای خود اختیار کرد. در ۲۰ ژوئن ۱۸۱۹ در کلن زاده شد و در ۵ اکتبر ۱۸۸۰ در پاریس از دنیا رفت. او از بنیانگذاران اپرای کوچک ( Operette) و یکی از تاثیرگذارترین آهنگسازان بر موسیقی مردم‌پسند سده نوزدهم است، با استقبال بسیار زیاد مردم از نمایشهای اپرای اورفئوس در دوزخ (۱۸۵۸) و هلنای زیبا (۱۸۶۴)، او در دهه‌های پنچاه و شصت این سده محبوبیت زیادی در فرانسه یافت.

در این آثار طنز و هجو سیاسی و فرهنگی با سبک اپراهای بزرگ آمیخته شده بود. اپرای افسانه‌های هافمن از دیگر ساخته‌های معروف او است.

همچنین ژاک افنباخ خالق اپرا فرانسوی است. بسیاری از آثارش جای ثابتی در برنامه اپراخانه ها داشته اند و هلن زیبا و اورفئوس در جهان زیرین از محبوبترین آثار تاریخ اپرا هستند.
افنباخ یک شاهکار گراند اپرا نیز نوشت، به نام قصه های هوفمان، که بر اثر مرگش ناتمام ماند. محل داستان آلمان و ونیز است و یک صحنه معروف قایق سواری با بارکارول دارد.
موسیقی مفرح او که با نوآوری های ملودیک همراه بود و با لیبرتوهای با ذوق تقویت می شد، مظهر سبک امپراطوری دوم فرانسه بود، هر چند که زیاده روی های این سبک را نیز دست می انداخت.

برخی از آثار

باله پروانه
اپرای ریش آبی
اپرای شاه هویج
اپرای زندگی پاریسی
اپرای رابینسون کروزوئه
کنسرتو بزرگ برای ویلنسل و ارکستر (کنسرتو نظامی)