با ما همراه باشید

سفر به سرزمین‌های دیگر

چند نقطۀ شگفت‌انگیزِ جهان

۱- غار مرمرین دریاچۀ کاررا

غار مرمرین شیلی

دو کشور، شیلی و آرژانتین مشترکا از وجود جاذبه‌ای بهره می‌برند که بسیار حیرت انگیز است. هر دوی این کشورها نام جداگانه‌ای برای این شاهکار انتخاب کرده اند و در کمال صلح هر دوی آن‌ها را قبول دارند:  شیلی آن را دریاچه کاررا (Lake Carrera) می‌نامد و آرژانتین آن را با عنوان دریاچه بوئنوس آیرس (Lake Buenos Aires) می‌شناسد.

اطراف این جاذبه سرد و مرطوب است اما در کمال تعجب درون غار دارای آب و هوایی متفاوت است و به آفتابی به نظر می‌رسد. سنگ‌های مرمر عجیب این دریاچه باعث تعجب هر بازدید کننده‌ای می‌شوند و تمامی آن‌ها در طول ۶۲۰۰ سال گذشته و به مرور زمان شکل گرفته‌اند.

 

غار مرمرین شیلی

آدرس: مرز شیلی و آرژانتین، منطقه پاتاگونیا

Address: Patagonia Region, Chile – Argentina Border

۲- لاس پوزس | مکزیک

مکزیک

مکزیک

مکزیک

لاس پوزس(Las Pozas) به معنی استخر نام یک پارک تفریحی با ظاهری فانتزی است که در جنگل‌های بارانی مکزیک و در ارتفاعی بیش از ۶۰۰ متر از سطح دریا ساخته شده است. این پروژه بیش از ۸۰ هکتار وسعت دارد و دارای استخرهای طبیعی، آبشارها و مجسمه‌های سورئالیستی (فراواقع گرایانه) است. مجسمه‌های این پارک حاصل کار هنرمندانه‌ی فردی به نام ادوارد جیمز (Edward James) از هنرمندان سبک سورئالیست در بریتانیا است که در سال ۱۹۸۴ دار فانی را وداع گفته و گویی فرزندانش را در این پارک به یادگار گذاشته است.

مکزیک

مکزیک

آدرس: مکزیک، کامینو پوزئو لاس پوزاس، باریو لا کانکیتا

Address: Camino Paseo Las Pozas s/n, Barrio La Conchita, ۷۹۹۰۲ Xilitla, S.L.P., Mexico

 

۳- آتشفشان دالول | اتیوپی

اتیوپی

اتیوپی

 

شاید تصور کنید این جا، سطح سیاره‌ای عجیب و غریب است اما آنچه پیش روی شماست یک دهانۀ آتشفشانی در ارتا ارل رنج ( Erta Ale Range) در اتیوپی می‌باشد که دالول (Dallol) نام دارد. نام این آتشفشان توسط مردم محلی آفریقا به آن داده شده و به معنای تجزیه است. این منطقه پر از آب فشان‌ها و چشمه‌های آب گرم است.

اتیوپی

 

آدرس: اتیوپی، ارتا ارل رنج

Address: Erta Ale Range, Ethiopia

۴- میرا لیکیا | ترکیه

شهر باستانی میرا ترکیه

میرا لیکیا یا شهر باستانی لیکیا (Myra Lycia) شهری به جامانده از یونان باستان است که در آنتالیا واقع شده است. اعتقاد بر این بود که الهه حامی شهر، ارتمیس التریا (Artemis Eleutheria) است و از آن محافظت می کند.  این شهر دارای یک حمام رومی، یک تئاتر، مقبره سنگی و یک بندر بزرگ بود و پولس ( Paul the Apostle) یکی از مبلغان مسیحیت از آن عبور کرد تا سوار بر کشتی شود و به رم برود. آنچه از این شهر به جا مانده بسیار حیرت انگیز و زیباست و کمی خیالی به نظر می رسد.

شهر باستانی میرا

آدرس: ترکیه، آنتالیا، دمره

Address: Demre, Antalya Province, Turkey

۵- دریاچه های پلیتوویس | کرواسی

کرواسی

 

در کرواسی، در نزدیکی مرز بوسنی و هرزگوین حدود ۱۶ دریاچه وجود دارد که همگی به نوعی به یکدیگر متصل هستند و با عنوان دریاچه های پلیتوویس (Plitvice Lakes) شناخته می شوند. در طبیعت اطراف دریاچه حیواناتی شامل خرس، عقاب و سیاه گوش زندگی می کنند و جلوه ای خاص به فضا بخشیده اند. کوهستان با تمام وجود این دریاچه ها را در آغوش کشیده و آب آنها را تامین می کند. شما در این منطقه می توانید شاهد دریاچه‌های متفاوت از لحاظ رنگ و مواد معدنی باشید؛ دریاچه‌هایی به رنگ سبز، آبی، خاکستری که با تغییر فصل رنگ آنها نیز عوض می شود.

 

پارک کرواسی

آدرس: کرواسی، کارلواک، لیکاسنگ

 

۶- مانارولا در شهر سینک تر | ایتالیا

 

سینک تر (Cinque Terre) به معنای پنج زمین نام شهری زیبا در ریویرا (Riviera) ایتالیاست که تعدادی شهر کوچکتر را در خود جای داده است. این شهر با ظرافت بر روی سنگ‌ها حک شده و قدمت آن حداقل به ۹۰۰ سال پیش می‌رسد. مانارولا (Manarola) نام دومین شهر کوچک در سینک‌تر است که گردشگران آن را زیباترین قسمت این مجموعه می‌دانند.

برای رفتن به این شهر نمی‌توانید از اتومبیل استفاده کنید و تنها راه شما سوار شدن بر قایق‌هایی است که مسافران را به این مقصد رویایی می‌برند. علاوه بر مناظری تماشایی که در این شهر انتظارتان را می‌کشند می توانید بر روی غذاهای محلی خوش رنگ و لعاب آن نیز حساب باز کنید و لحظاتی خاطره انگیز برای خود بسازید.

مانارولا در ایتالیا

آدرس: ایتالیا، شهر ریویرا، سینک تر

Address: Cinque Terre,  Riviera, Italy

۷- روستای هابیت | نیوزیلند

هابیتون نیوزیلند

روستای هابیت (Hobbit Village) نام جاذبه‌ای است که در جریان تصویربرداری از فیلم ارباب حلقه‌ها خلق شده و پس از اتمام کار فیلم به عنوان یک جاذبه‌ی توریستی حفظ شده است. این جاذبه با نام هابیتون (Hobbiton) نیز شناخته می‌شود و منظره‌ای افسانه‌ای را پیش رویتان قرار می‌دهد. آب و هوا در بیشتر ایام سال مطبوع است و وجود مراتع و گوسفندان در اطراف، جلوه ای فراموش نشدنی را پیش چشم‌هایتان به تصویر می‌کشد.

هابیتون نیوزیلند

آدرس: نیوزلند، شهر ماتاماتا

Address: Matamata Town, New Zealand

۸- روستای بلاگاج | بوسنی و هرزگوین

بلاگاج بوسنی

در گوشه‌ای از دنیا، روستایی کوچک وجود دارد که با نام بلاگاج (Blagaj) شناخته می‌شود و گویی تکه‌ای از یک افسانه در آن به تصویر کشیده شده است. بلاگاج در واقع اقامتگاهی برای فرقه‌های دواریش است که عثمانی‌ها برای ساختن آن تلاش کرده‌اند. اگر می‌خواهید مخلوطی از سبک‌های عثمانی و مدیترانه‌ای را ببینید و غذاهای شگفت‌انگیزی را بچشید روستای بلاگاج بهترین مقصد برای شما خواهد بود.

آدرس: بوسنی و هرزگوین، استان هرزگوین-نرتوا، منطقه موستار

Address: Mostar basin, Herzegovina-Neretva Canton, Bosnia and Herzegovina

۹- دریای ستاره‌ها | مالدیو

دریای ستاره مالدیو

آب در جزیره وادو (Vaadhoo Island) در مالدیو که به ساحل می‌رسد سرشار از ستاره‌ها می‌شود البته این تنها یک توصیف برای این پدیده است و از نظر علمی رنگ آب به دلیل وجود فیتوپلانکتون‌ها است که اینگونه دیده می‌شود. آب ظاهری مسحور کننده به خود می‌گیرد و گویی ستاره‌ها از آسمان خودشان را به زمین رسانده‌اند تا در این سیاره گشتی بزنند.

دریای ستاره ها مالدیو

آدرس: مالدیو، جزیره وادو

Address: Maldives, Vaadhoo Island

 

یوکوشیما | ژاپن

 

 

جنگلی انبوه را تصور کنید که شاخه‌های درختان آن در هم تنیده‌اند و سکوت، تنها صدایی است که از آن به گوش می‌رسد. همه چیز حتی سنگ‌ها لباس سبز به تن کرده اند تا رویایی ترین مناظر را پیش رویتان قرار دهند. اگر تصورتان را با حضور دو گونه‌ی در معرض خطر گوزن ژاپنی و لاک پشت سرخ در آمیزید توانسته اید جنگل یوکوشیما را تصور کنید.

این منطقه بیش از ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد

یاکوشیما ژاپن

آدرس: ژاپن، جزیره یوکوشیما

Address: Yakushima, Japan

 

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها