با ما همراه باشید

کارگردانان ایران

نام فاطمه احمدی در فهرست بااستعدادترین فیلم‌سازان جوانِ لندن

نام فاطمه احمدی در فهرست بااستعدادترین فیلم‌سازان جوانِ لندن

نام فاطمه احمدی در فهرست بااستعدادترین فیلم‌سازان جوانِ لندن

فیلم لندن، بخشی از موسسه‌ی ملی فیلم بریتانیا، امسال برای اولین بار فهرستی از بااستعدادترین فیلم‌سازان جوان را از بین صدها فیلم‌سازان جوان فعال در صنعت فیلم این کشور انتخاب و  معرفی کرده است.

فاطمه احمدی فیلم‌ساز ایرانی ساکن لندن که با فیلم‌های کوتاه «چاندرا»، «دریای تلخ» و «لیلا و شب» موفقیت‌های متعددی را کسب کرده است یکی از ۲۵ فیلم‌ساز معرفی شده در فهرست امسال فیلم لندن است.

گفتنی است فهرست ۲۵ فیلم‌ساز برگزیده سال ۲۰۱۹ این موسسه که با عنوان «ستارگان فیلم لندن» اعلام شده است امسال از بین ۷۰۰ فیلم‌ساز جوان انتخاب و معرفی شده است.

فاطمه احمدی که برای نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاه «دریای تلخ» موفق به کسب این عنوان شده است تاکنون با این فیلم کوتاه عناوین متعددی چون نامزدی بهترین فیلم کوتاه جوایز بیفا، و حضور در جشنواره‌های مطرحی چون پانزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه لندن و بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه Short Shorts ژاپن، سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دوربان آفریقای جنوبی و هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه استتیکای انگلستان حضور داشته و کسب عناوینی چون جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره اسمالز، و چهار عنوان نامزدی دریافت جایزه از نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه را در کارنامه خود ثبت کرده است.

منبع fidanfilm

آشنایی بیشتر با فاطمه احمدی

فاطمه احمدی متولد اسفند ۶۲ در شهر هنر و ادب‌پرور شیراز است. در سال  ۱۳۸۰ موفق به دریافت مدال طلا در المپیاد ادبیات کشورشد. به واسطه‌ی همین موفقیت، فاطمه احمدی از امتیاز تحصیل همزمان در دو رشته، بدون کنکور و بدون شهریه، برخوردار گشت. به این ترتیب، او هم فارغ التحصیلِ مقطع کارشناسی ادبیات فارسی از دانشگاه تهران و هم فارغ التحصل کارشناسی سینما از دانشگاه هنر است.

فاطمه احمدی افزون بر دو رشته‌ی بالا دوره‌ی کارشناسی ارشد زبان‌شناسی همگانی از پژوهشگاه علوم انسانی تهران را نیز در سال ۸۸ به پایان رسانده است. این موفقیت‌های تحصیلی باعث شدند که فاطمه احمدی برنده‌ی نخستین بورس تحصیلی موسسه‌ی فرهنگی و هنری Magic of Persia در بریتانیا شده  و برای ادامه‌ی  تحصیل در مقطع کارشناسیِ ارشد فیلمسازی وارد مدرسه‌ی معتبر فیلم لندن شود. ناگفته نماند که مدرسه‌ی فیلم لندن یکی از قدیمی‌ترین مدارس سینمایی دنیا و قدیمی‌ترین مدرسه‌ی سینمایی انگلستان است که هم اکنون مدیریت آن به عهده‌ی مایک لی، فیلمساز سرشناس انگلیسی، است.

منبع kayhan.london

نام فاطمه احمدی در فهرست بااستعدادترین فیلم‌سازان جوانِ لندن

مطالب بیشتر

  1. علی حاتمی به روایت حسین علیزاده
  2. سینمای شاعرانۀ عباس کیارستمی
  3. اصغر فرهادی از زبان نیویورک تایمز
  4. مسعود فراستی: ادبیات به مراتب مهمتر از سینماست
  5. سلیقۀ سینمایی احمد شاملو

 

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها