با ما همراه باشید

طبیعت

فاجعۀ اقلیمی مرگ نیم میلیارد جانور در استرالیا

فاجعۀ اقلیمی مرگ نیم میلیارد جانور در استرالیا

بر اساس بررسی پژوهشگران دانشگاه سیدنی، تاکنون حدود ۴۸۰ میلیون حیوان از گونه‌های مختلف، در نتیجه‌ی آتش‌سوزی مناطق جنوب شرقی سوخته و تلف شده‌اند. پژوهشگران اعلام کرده اند که آمار تلفات حیوانات، افزایش خواهد یافت.

آتش‌سوزی در استرالیا؛ حدود ۴۸۰ میلیون حیوان تلف شده‌اند

دولت استرالیا، از حدود صد هزار نفر از ساکنان مناطقی که با تهدید آتش‌سوزی روبه‌رو اند، خواسته است تا خانه‌های خود را ترک کنند.

دولت استرالیا، به دلیل آن که شعله‌های آتش در برخی از مناطق جنوب شرقی این کشور مهارناپذیر است، در ایالت نیوساوت‌ولز که پرجمعیت‌ترین منطقه است، وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

آتش‌سوزی‌های جنگلی، بخش‌های وسیعی از استرالیا را در بر گرفته و وزش باد، خطر گسترش آن را در دو روز آخر هفته افزایش داده است.

خبرگزاری رویترز، گزارش داده است که ده‌ها هزار نفر از ساکنان مناطقی که در محاصره‌ی آتش اند، از روز شنبه (۱۴ جدی) منازل خود را ترک کردند و به سمت سایر شهرها رفتند.

تاکنون ۶ میلیون هکتار از جنگل‌های جنوب شرقی استرالیا، آتش گرفته است.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، گفته است که بر اساس آخرین آمار، ۲۳ نفر در پی آتش‌سوزی جاری در این کشور جان باخته اند.

با این حال، بر اساس بررسی پژوهشگران دانشگاه سیدنی، تاکنون حدود ۴۸۰ میلیون حیوان از گونه‌های مختلف، در نتیجه‌ی آتش‌سوزی مناطق جنوب شرقی سوخته و تلف شده‌اند. پژوهشگران اعلام کرده اند که آمار تلفات حیوانات، افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش رسانه‌های خارجی، تاکنون ۱۵۰۰ خانه در مناطق درگیر آتش‌سوزی، به خاکستر مبدل شده و امکان افزایش این آمار وجود دارد.

شدت تخریب آتش‌سوزی در جنوب شرق استرالیا، به حدی گزارش شده که تا پیش از آغاز سال‌نو میلادی، چند شهر در ایالت‌های نیوساوت‌ولز و ویکتوریا، با خاک یک‌سان شدند.

منبع subhekabul

فاجعۀ اقلیمی مرگ نیم میلیارد جانور در استرالیا

مطالب بیشتر

  1. انسان پادشاهِ زباله‌ها
  2. خورشید نیایش
  3. گران‌بهاترین گل‌های جهان
  4. چند نقطۀ شگفت آمیز جهان
  5. دریاچۀ صورتی هیلیر در استرالیا

 

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها