با ما همراه باشید

تحسین برانگیزها

سخنان جک‌ما مدیر سایت علی بابا دربارۀ خصوصیت یک مدیر خوب

سخنان جک‌ما مدیر سایت علی بابا دربارۀ خصوصیت یک مدیر خوب

 چندی پیش نیویورک تایمز گزارش داد بنیانگذار کمپانی علی بابا، جک ما که در واقع ثروتمندترین فرد چین محسوب می شود و توانسته یکی از موفق‌ترین کسب‌ و کار‌های این کشور را به راه بیاندازد، قصد دارد بازنشسته شود.

او در فقر مطلق بزرگ شد، دو مرتبه در آزمون ورودی دانشگاه رد شد و وقتی قصد ورود به بازار کار را داشت بارها و بارها از فهرست منتخبین خط خورد. حالا این کارآفرین موفق ارزشی برابر با ۲۹ میلیارد دلار دارد.

بنیانگذار علی بابا که پس از بازنشستگی سعی دارد وی فعالیت‌های بشر دوستانه‌ی خود تمرکز کند، طی دوران مدیریت خود روش ها و باورهای مختص به خود را برای موفقیت داشت و تلاش می‌کرد در گفته‌هایش آنها را با دیگران به اشتراک بگذارد. حال با هم ۱۰ نقل قول الهام بخش از جک ما را مرور می‌کنیم تا به راز موفقیتش پی ببریم؛

 

زندگی در امروز سخت است. فردا هم سخت‌تر خواهد بود اما پس فردا روزی دل انگیز و دوست داشتنی است. پس صبور باشید تا خوشبختی را بدست آورید.

هرچقدر هم که باهوش باشید، باز هم اشتباه خواهید کرد. شما از اشتباهاتتان درس می‌گیرید و می آموزید که دیگر اشتباه نکنید. علاوه بر این، یاد میگیرید که چگونه رنج ببرید، درد بکشید و با آن کنار بیایید.
پولی که من اکنون دارم به مسئولیت بزرگی بدل شده است. این پول ثمره اعتمادی است که دیگران به شخص جک ما کرده‌اند.

افراد باهوش به رهبری احمق نیاز دارند. وقتی تیمی از دانشمندان و متخصصان تشکیل شده، بهترین انتخاب این است که فردی عادی آنها را رهبری کند. نوع تفکر او متفاوت خواهد بود. وقتی نوع تفکر تیمتان با هم تفاوت داشته باشد، رسیدن به موفقیت آسانتر خواهد بود.

سخنان جک‌ما مدیر سایت علی بابا دربارۀ خصوصیت یک مدیر خوب
رضایت مشتری در کار ما از همه مسائل مهمتر است. پس از آن باید راحتی و دلخوشی کارمندان فراهم شود. پس از این مسائل، سود و ثمره سرمایه گذاران است که مطرح می‌شود.

جوانان امروز نمی‌خواهند که مطلع باشند. آنها می‌خواهند که همکاری کنند. به آنها فرصت دهید. آنها می‌توانند تمامی مشکلاتی که ما نتوانستیم حلشان کنیم را از پیش رو بردارند.

کودکان نگران آینده نیستند. جوانان نیز نگران آینده نیستند. آنها نگران ما هستند. نگران مایی که داریم آنها را به سمت آینده‌ی وحشتناکی که خودمان میخواهیم رهنمون می‌کنیم.

وقتی باد بوزد، گاو هم پرواز می‌کنند اما وقتی باد از وزش بیفتد، سقوط می‌کند و می‌میرد. گاو نمی‌تواند خود را تغییر دهد. شما خود را تغییر دهید تا وقتی باد از وزش افتاد، زنده بمانید.

به عنوان یک کارآفرین شما باید خود را باور داشته باشد. نه بخاطر تحسین دیگران، نه بخاطر پولی که درآورده‌اید، بلکه بخاطر اینکه شما می‌تواند همه چیز را تغییر دهید و اینکه روش‌های مختلفی برای انجام کارها انتخاب کنید.
شما باید رقبایتان تحت نظر قرار دهید و از آنها بیاموزید. نه اینکه کار آنها را تکرار یا کپی کنید. اگر به کپی کردن روی آورید، شکست خواهید خورد.
منبع: rappler

 

مطالب بیشتر

  1. سی ویژگی نلسون ماندلا
  2. راز محبوبیت فریدا کالو
  3. مستند سیمین دانشور
  4. دربارۀ یک تصویرگر متفاوت مانوئلا آدریانی
  5. به یاد کاوه گلستان

ب

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها