با ما همراه باشید

رویدادها

نشستی به مناسبت 25 سالگی گروه شعر معاصر

نشستی به مناسبت 25 سالگی گروه شعر معاصر

نشستی به مناسبت 25 سالگی گروه شعر معاصر

فرهاد عابدینی با مروری بر ۲۴ سال فعالیت «گروه شعر معاصر»، از ۲۵ ساله‌شدن این کانون ادبی می‌گوید.

این شاعر با اعلام خبر ۲۵سالگی این کانون اظهار کرد: بر طبق منوال همیشه، جلسات «گروه شعر معاصر» در روز ۲۵سالگی خود نیز در اولین چهارشنبه آذرماه (۹۸/9/۶) ساعت ۱۷ در موسسه «بهاران» تهران برگزار می‌شود. در این روز جواد مجابی، سیدعلی صالحی، ناصر بزرگمهر و کامیار عابدی سخنرانی خواهند کرد و من، اسدالله امرایی و هایده حسین‌زاده نیز به عنوان اعضای هیئت‌مدیره سخنانی خواهیم گفت.

او درباره روند فعالیت «گروه شعر معاصر» در این ۲۴ سال بیان کرد: جلسه «گروه شعر معاصر» را در آذرماه ۱۳۷۴ راه‌اندازی کردیم. جلسات ما از همان اول پر و پیمان اجرا شد و مبنای‌مان بر این بود که در این جلسه فقط شعرخوانی انجام نشود. اولین سخنران این جلسات استاد عبدالعلی دستغیب بود.

عابدینی افزود: اغلب کسانی که در زمینه ادبیات، چه شعر، چه داستان و چه نقد شعر فعالیت درخشانی داشته‌اند، در جلسه ما حضور و سخنرانی داشته‌اند. در این جلسات برای زنده‌یاد حمید مصدق، منوچهر آتشی و م. آزاد بزرگداشت برگزار شده است و محمد حقوقی، سیمین بهبهانی، محمدرضا شفیعی کدکنی، سیروس شمیسا و داریوش آشوری از جمله کسانی هستند که به این جلسات آمده‌اند.

این شاعر با بیان این‌که تاکنون بیش از ۲۰۰ جلسه از جلسات «گروه شعر معاصر» برگزار شده است گفت: در این سال‌ها دوستان بسیاری ما را همراهی کرده‌اند. تداوم این جلسات از پوست‌کلفتی ما هم بود، اما بیشتر حاصل استقبال دوستان و همراهی آن‌ها بود.

منبع ایسنا

نشستی به مناسبت 25 سالگی گروه شعر معاصر

مطالب بیشتر

  1. سروده‌هایی از سید علی صالحی
  2. خودکشی بی‌رحمانه‌ترین نوع سانسور است
  3. حمله به روژئاوا شلیک به شقیقۀ آزادی است
  4. شعر آزادی از شیرکوبیکس
  5. مشهورترین نمایندۀ شعر گفتار: سید علی صالحی
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها