با ما همراه باشید

معرفی کتاب

مواعظ مایستر اکهارت

مواعظ مایستر اکهارت

مواعظ مایستر اکهارت

مایستر اکهارت عارف مسیحی برجسته در قرن ۱۳ میلادی است. او را پدر تفکر مسیحی می‌دانند و الهام بخش بسیاری از فیلسوفان و عارفان پس از خود بوده است. جایگاه وی اغلب با ابن عربی در میان مسلمانان مقایسه شده است.

کتاب مواعظ یکی از مهم‌ترین آثار اوست که به زبان آلمانی تالیف شده است و می‌توان مهم‌ترین اندیشه‌های عارفانه وی را در این اثر یافت. اما از آنجا که حجم این اثر بسیار زیاد است و سخنان وی گاه بسیار دشوار است، برخی پژوهشگران تلاش کرده‌اند گزیده‌هایی از این مواعظ را  منتشر سازند.

 

مواعظ مایستر اکهارت

مواعظ مایستر اکهارت

آنچه پیش‌رو دارید گزیده‌ای از مواعظ است که بر اساس گزینش و ترجمه انگلیسی پژوهشگر برجسته کلود فیلد به همت نشر آن‌سو به فارسی ترجمه شده است. مترجم فارسی_ دکتر مجتبی اعتمادی نیا_ علاوه بر پیشگفتاری مبسوط توضیحات ارزشمندی در پانوشت‌ها افزوده است.

 

دربارۀ مترجم کتاب (دکتر مجتبی اعتمادی‌نیا):

دکتر مجتبی اعتمادی‌نیا دانش‌آموختۀ دکترای تخصصی فلسفۀ تطبیقی از دانشگاه علامه طباطبایی هستند. ایشان از سال 91 تا کنون در دانشگاه فرهنگیان به تدریس اشتغال دارند.

مقالات و کتاب‌های متعددی از ایشان در حوزۀ فلسفه، عرفان و دین‌پژوهی منتشر شده است که از جملۀ آن ترجمۀ همین کتاب پیش رو است. (برای مشاهدۀ بقیۀ آثار ایشان می‌توانید به سایت نشر آن‌سو مراجعه بفرمایید.)

 

مطالب بیشتر

  1. عشق، نیایش: دو جستار عارفانه از فرانسوا فنلون، یوهانس کلیپوس
  2. کتاب رو به روی نویسنده اثر عباس محبعلی
  3. درباره کلاسیک گادامر الیوت سنت‌بو دکتر لیلا آقایانی چاووشی
  4. گذری بر احوال و آثار الیوت دکتر لیلا آقایانی چاووشی
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین‌ها